midi cv conv voor minimoog model d

Status
Please reply by conversation.

KeesDrumnbass

Nieuwkomer
Hoi, ik ben op zoek naar een midi/cv converter voor de minimoog model d, zodat ik met midi de machine aan kan sturen. Laat me weten wat er wat heeft staan. Ook extra's lfo/pitchbend/arp functies zijn welkom, maar zijn niet een must.
Later

Ja, idd dat is hem. Hij is echt supersmerig. Heb je hem bij de eigenaar eens gezien? Hij speelt overigens nog goed.

Zit nu wel nog steeds te dubben wat ik met die midi/cv moet doen. MP-201 heb ik nu op het oog (dan is het ook te integreren in de rest van de studio). Maar die stuurt (als ik de manuals goed lees) enkel 0-5 OF -5/+5 V Volt uit op alle 4 de CV's. De 0-5 V instelling is goed voor de filter/gate/triger, maar de LFO van de minimoog is -2/+2 volt, dus dat gaat niet met de 0-5V. Is mijn analyse (als CV newbie) goed?

En kan ik overigens de minimoog kapot maken, als ik per ongelijk wel 0-5 V door de LFO jaag?

ik begrijp niet wat je bedoeld met " de lfo van de minimoog " ?
ik heb er zelf gewoon " normale cv en trig op laten zetten en hang er een mcv4 aan, ook een kentron midi inbouwen is een optie. verder gewoon goed laten reviseren en veel op spelen. proficiat !

ja Kees, waar zit dat gat dan voor de LFO ?
of bedoel je misschien de VCO (oscillator) - kan geen kwaad

van mij had je trouwens niet per se op deze veiling hoeven bieden ;)

Je kan ook budget gaan en een externe midi/cv gebruiken (bijv. Kenton, goeie ervaringen mee).
Bij de mini krijg je dan met gebruik van de cv/trig inputs achterop wel last van vervelende drift veroorzaakt door de implementatie van de keyboard bus.
Kevin Lightner verkoopt (verkocht?) een hele goeie kabel, speciaal gemaakt voor dit doeleinde, die je keyboard aansluiting vervangt, gewoon cv/gate accepteert, en bijv. ook gewoon keyboard filter tracking etc intact laat (wat je mist met cv achterop). Ik gebruik zo'n kabel tot volle tevredenheid. Mis je helaas wel het gebruik van je gewone Mini keyboard, ik moet es een a/b switch laten maken...

die drift is, die ook niet met name tgv te lange kabel voor mn de cv ?
heb er nooit last van gehad, gebruik zowel externe ( mcv4 ) alsook kentron interne midi/cv converter.
de kabeltjes hou ik rond de max 30cm vanaf de converter

Als je toch met revisie bezig bent, of laat doen, doe er dan ook een buffer-board in. Ik zag op de foto dat die er niet in zit, en stabiliseert het mooie beetje beter.

Als je toch met revisie bezig bent, of laat doen, doe er dan ook een buffer-board in. Ik zag op de foto dat die er niet in zit, en stabiliseert het mooie beetje beter.

ik zou gewoon een Goede revisie doen, dan is ie stabiel genoeg, je tast het karakter van de mini ook minder aan. is een oude oude discussie tussen wat beter is : lagere ( oa.zonder buffer of hogere ( met bufferboard) serienummers. gezien prijsverschillen en eigen ervaringen zou ik zeggen de lagere , met name 2000-3000 en daaromtrent.( de nog oudere ken ik niet zo goed en die zijn meestal nog veel duurder als je ze tegenkomt )

ja Kees, waar zit dat gat dan voor de LFO ?
of bedoel je misschien de VCO (oscillator) - kan geen kwaad

van mij had je trouwens niet per se op deze veiling hoeven bieden ;)

Yep bedoelde de VCO. Kan dus geen kwaad. Mooi.

Was jij dan dat laatste 5 secondebod waardoor mijn autobieding nog in werking gesteld moest worden... ;)

die drift is, die ook niet met name tgv te lange kabel voor mn de cv ?
heb er nooit last van gehad, gebruik zowel externe ( mcv4 ) alsook kentron interne midi/cv converter.
de kabeltjes hou ik rond de max 30cm vanaf de converter

Nee, die wordt veroorzaakt door een cap op het keyboard die oplaadt bij iedere noot die je aanslaat. En daarna leegloopt met de pitch droop als gevolg.
Sla je nou helemaal geen keys aan, dan zal die pitch droop er misschien ook niet zijn? Geen idee.
De Kevin Lightner kabel zorgt wel dat ook de Glide / Decay switch en de Filter Keyboard Control (filtertracking) functies behouden blijven bij aansturing over CV.

interessant, zeker met zo'n switch erbij.

Status
Please reply by conversation.
Back