vervanging Cubasis VST 2.0

outvorst

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Omdat de zoekfunctie me eerlijkgezegd niet de gewenste info heeft opgeleverd, probeer ik het even op deze manier:

Voor midisequencing maak ik al jaren gebruik van Cubasis VST 2.0 onder Windows. Ik ben dit programma altijd blijven gebruiken omdat ik het goed ken. Daardoor kan ik er snel mee werken. Nou haal ik hiermee geen gekke en/of extreme toestanden mee uit. Over het algemeen komt het neer op het aanpassen van geluiden van (professionele) midifiles, het toevoegen van een klicktrack en programchanges voor externe apparatuur en het in elkaar knippen van midimedleys voor mijn coverband. Daar is sinds een jaar een functie bijgekomen, namelijk dat de songteksten op een display (van een miditemp m2) zichtbaar zijn.

Ik gebruik hiervoor nogal eens de midifiles van een grote leverancier in het zuiden van Nederland, maar ik begin steeds vaker problemen te krijgen met de weergave van de teksten. Contact met de leverancier heeft opgeleverd, dat deze veroorzaakt worden door Cubasis omdat deze bepaalde control changes/sysex niet wegschrijft als de bestanden opgeslagen worden. Ditzelfde zou trouwens ook gelden voor Cakewalk.

Reden voor mij om me te gaan verdiepen in vervanging voor mijn ouwe trouwe Cubasis. Wie kan me hierin adviseren? Het liefste iets dat qua gebruiksgemak overeenkomt met Cubasis, het programma moet bij voorkeur niet te complex zijn om te leren, én op een goede manier met midi- en tekstfiles om kunnen gaan. Ik lees goede verhalen over Reaper, maar heeft iemand ervaring met de midifunctionaliteit van dit programma? Welke andere sequencer programma´s zouden ook de moeite waard zijn? En nogmaals: bij voorkeur niet te moeilijk!

Alvast dank voor de assistentie!

Groeten,

Hans

waarom niet gewoon een nieuwere versie van cubase ?

En dan niet direct cubase 6 die alleen draait op windows 7 maar bv cubase 4 of 5.

Omdat de nieuwere cubase versies hetzelfde probleem zouden hebben...

Groet,

Hans

Back