Sendex - Jams From The Past (Bunker 3094)

sander

_
Heel binnenkort verschijnt m'n nieuwe plaat met allemaal oude nummers. Net zoals m'n Panzerkreuz plaat van vorig jaar, alleen nu weer gewoon rustige oldscool Chicago house.
8 nummers in totaal uit periode +/- 2002-2007.

De samples zijn niet van de plaat opgenomen, want die is nog niet geperst, dus gewoon van ongemasterde wave files. Het artwork zal ook afwijken van wat je nu ziet.

http://www.godspill.net/Default.aspx?Page=Godspill_Detail&P1=00001436

Dank je.

Nee helaas maak ik geen nieuwe muziek meer. Heel soms speel ik nog wel eens met m'n apparaatjes.
We zullen zien wat de toekomst brengt.

Erg vet weer, toch is je dubbelaar op panzerkreuz mijn favoriet!!
Wat is de reden dat je geen muziek meer maakt?

Dank u, sja het lukte op een gegeven moment niet zo goed meer en ik had er ook geen zin meer in. Vooral geduld en doorzettingsvermogen ontbrak. Maakte allemaal kleine stukjes, vaak genoeg nog leuke indeen, maar afmaken ho maar. (ik werk ook zonder computer, dus maak het mezelf lastiger). Vroeger kon ik avonden achter elkaar pielen, hopelijk komt dat ooit weer terug als m'n studiootje overgebracht is naar m'n huis.

De release date is iets verschoven, eind september hopelijk.

Vroeger kon ik avonden achter elkaar pielen, hopelijk komt dat ooit weer terug als m'n studiootje overgebracht is naar m'n huis
Nope, komt niet meer terug hehe.. :P dacht ik ook altijd

Gefeliciteerd met je aankomende release!

Dank u, sja het lukte op een gegeven moment niet zo goed meer en ik had er ook geen zin meer in. Vooral geduld en doorzettingsvermogen ontbrak. Maakte allemaal kleine stukjes, vaak genoeg nog leuke indeen, maar afmaken ho maar. (ik werk ook zonder computer, dus maak het mezelf lastiger). Vroeger kon ik avonden achter elkaar pielen, hopelijk komt dat ooit weer terug als m'n studiootje overgebracht is naar m'n huis.

De release date is iets verschoven, eind september hopelijk.

Wanneer heb je de nummers van deze LP gemaakt? klinkt weer erg tijdloos, net zo als de exposure lp. Zou zo in deze tijd gemaakt kunnen zijn. Opzich kan je het jezelf ook makkelijker maken en een computer voor het noodzakelijke gebruiken toch? Als je al die kleine stukjes nog ergens hebt zou ik het toch weer eens proberen als ik jouw was!

Dank jullie wel!

En Olff, deze nummers zijn denk ik 2003-2006. Maar het zou nu ook weer zo klinken als ik aan de slag ga, want ik vind het toch altijd fijn om weer puur oldscool chicago achtig te klinken.
Ook is het allemaal weer live opgenomen op 1 spoor. Als ik computer zou gebruiken, dan denk ik dat ik audio loopjes opneem en het tot een nummer arrangeer in een audio sequencer.
Maar ik ben daar niet zo dol op, want dan mis je het spontane wat je tijdens live opnames hebt. Ik heb voor deze nummers de MPC als midi sequencer gebruikt. Dat loopt constant
en met de track mutes maak ik dan het nummer. Tegelijkertijd, de drumcomputer en synth knopjes bedienen en soms wat brabbelen door de microfoon.

Ik moet de platen nog afhalen. Weet dus nog geeneens hoe het nu op plaat klinkt.
De samples op godspill/clone zijn gewoon die van mijn orginele ongemasterde wave files genomen.

Maakte je ook gebruik van compressors (of andere effecten) om dat geluid te kunnen krijgen? Zoja, ben ik erg benieuwd welke.. Ben al een tijdje op zoek naar een dikke compressor maar vind het erg lastig om er een te vinden. Heb nu alleen de dbx166 en ben op zoek naar nog een compressor die vooral de drums zo dik en stoffig maken.

Als ik computer zou gebruiken... ...dan denk ik dat ik audio loopjes opneem en het tot een nummer arrangeer in een audio sequencer... ...ik ben daar niet zo dol op, want dan mis je het spontane wat je tijdens live opnames hebt... en met de track mutes maak ik dan het nummer.
je kan met de computer ook die mutes recorden... op de ouderwetse manier is misschien makkelijker werken qua bediening maar waarschijnlijk ook een beperkende werkwijze... je moet de PC zien als een toolbox maar jij moet uiteindelijk bepalen welke tool nodig is voor datgene dat je voor ogen hebt ipv willekeurig een tool uit de kit te graaien en op basis daarvan een nummer bouwen... je moet gewoon zorgen dat jij de baas blijft en dat vergt soms wat discipline...

meestal geven mensen de machine de schuld als ze 'denken' dat ze niet snel genoeg tot iets kunnen komen maar eigenlijk is het bij voorbaat al gebrek aan inspiratie of knowhow... maar dat ff terzijde.

Ik had de tracks al beluisterd maar toch even hier zeggen dat ze tof zijn :okdan:

Ook heel herkenbaar het verhaal van Sander. Mijn filosofie/werkwijze is ook zo veel mogelijk live. Wat ik zelf altijd doe is een track maken, en dan in dezelfde sessie dat dan live uitmixen. Op die manier weet ik dan de energie vast te houden die ik dan op dan moment heb.

Nadeel is dat je dan altijd net even iets misloopt waardoor de track op 1 detail na niet af is. Het nabouwen naderhand heeft bijna nooit dezelfde energie, lijkt ook wel of de timing net altijd even iets minder is ofzo.. Zeeeer frustrerend.

Zelf zit ik te denken om een A&H Zed R aan te schaffen zodat ik echt alle tracks individueel opneem tijdens de live recording. De computer blijft dan beperkt tot echt het minimale (opnemen) maar je hebt dan toch de mogelijkheid om dingen naderhand even iets bij te stellen.

Ik zal bij het opbouwen van m'n studiootje in m'n eigen huis (nu nog bij ouders)
de boel eens zo opstellen dat de computer echt tussen de apparatuur komt te staan en dat in vanaf het mengpaneel meerdere sporen naar de verschillende ingangen van de computer uitstuur.
Die A&H Zed R lijkt me wel een mooie/handige bak, maar ik heb zo'n grote oude D&R met lekker veel defecten (nee ik bedoel geen effecten :) )die ik weer wil gaan gebruiken. Ik zou eigenlijk ook eens moeten uitvinden of dat opnemen van tracksmutes op de mpc1000 met JJ os handig is. Live opnemen van mutes is fijn omdat je dan met midi loopjes ook leuke dingen kan creëren, door die tijdelijk te onderbreken enzo, krijg je leuke variaties. Vooral omdat je op gehoor werkt en niet visueel.
Wat nu op de plaat staat is dus weer allemaal 1 spoor. Niet alles had ook echt een begin en einde, omdat veel test opnames waren om idee vast te leggen. Gelukkig werkt fade in/uit dan weer prima :D

Vergelijkbare discussies

Back