Deskverhoging voor monitoren en scherm

Manulistica

Ingeburgerd
Hallo SFers,

Ik zie vaak een handige verhoging achterop de studiodesk waar de monitoren en evt. tweede scherm op kunnen staan. Weet iemand of dit ook apart gekocht kan worden?

Grtz Manu

hoe hoog wil je het hebben? (en hoe diep) ik zou even kijken bij ikea of er misschien goedkope kastjes, wandkasten/planken, of tafeltjes zijn die je kunt gebruiken. Ik gebruik zelf dit soort dozen voor mn beeldschermen.

o en; nee ik heb dat soort verhogingen niet los verkocht zien worden.

dualmonitorstand2.jpg

In winkels waar ze kantoorartikelen verkopen kan je vaak een monitor stand kopen. Je vindt ze in diverse uitvoeringen.

ASP29248.jpg

Zo iets heb ik m'n vader laten lassen. 25 x 25 kokerprofielen, aan elkaar, spuiten, en dan vervolgens met de onderste arm onder het (houten) bureau hangen, dan schuiven eventuele masterkeyboards niet elke keer tegen de voetjes aan.

http://www.i-pos.nl/FPMA-D930D.php is nog een beter idee als je op TFT-monitors over bent; zo staat er niks in je weg. Voor de speakers kun je dan stands overwegen (niet die goedkope blikken Quicklok rommel, wel iets met minimaal 3 pootjes), dan heb je het hele bureau vrij. Als je bureau tegen de muur staat kun je zelfs de speakers nog op zo'n TV-arm zetten, wel iets kopen wat stevig genoeg is.

thanks voor de replies folks! Genoeg constructies om te maken dus.. Morgen was het al de bedoeling om een ikea bezoekje te doen, ik ga voor de pootjes+plank idee :) moet vast niet te moeilijk zijn!

Back