Track in wording

ptaurus

Ouwe rot
Hallo

Ik was een paar weken geleden bezig met een trackje toen ik tegen de topic over de remix contest van Tiesto opliep. Ik was op zoek naar iets leuks vocaals. Dat deel van die contest heb ik dus gebruikt. Of het dan nog een remix is weet ik niet. het was meer toeval dat ik de zanglijn kon gebruiken. Ik had mijn track in Emin gemaakt met 127 BPM en laat deze Tiesto track nu ook in Emin zijn met 127 BPM.

Ik kon het in geval naar mijn gehoor goed klinkend krijgen.

Ik was al een aardig end opweg met mijn track toen ik deze dus enigszins moest omgooien, maar ik heb expres nog niet naar de track van Tiesto of naar de remix geluisterd. Wel las ik dingen over een dubstep break en jaja die heb ik ook gebruikt. Voor mij is dubstep nieuw terrein. Tot voor 2 maanden geleden wist ik niet eens hoe het klonk. Het kan dan afgezaagd zijn, voor mij persoonlijk is dat het niet en ik vind het wel geinig.

Kortom wat vinden we van de track in wording.
Er moet best nog veel gebeuren. Zo is de eindfase na de dubstep break nog niet ingevuld. Zo wil ik ook nog wat extra versierselen aanbrengen. Percussie en mischien een pad hier en daar of een stuwende synth. De mix is ook nog lang niet af, maar ik ben gewoon benieuwd hoe men hier over denkt.

Ik weet dat het allemaal vrij standaard is en gewoontjes. Zeg maar 13 in een dozijn en vol met clichees. Maar toch jullie mening gevraagd. Dan kan ik daar in het volgende stadium en het afronden van de track direct wat mee doen.

Paul

Attachments

• project augustus_01.mp3
    8 MB · Bekeken: 128
Niet echt gewoontjes, ik hoor verschillende stijlen en invloeden.
plus:
- dubstep break is tof, alleen hoor je de kick, invhat en snare te hard ten opzichte van het wobblegeweld, dus misschien een beetje beter afmixen.
- stuk vanaf 2:46 is ook vet gedaan
min:
- vanaf 2:00 synth melodie verbeteren, klinkt niet goed qua melodie.
- clap

Nu zijn er gelukkig geen regeltjes verbonden aan structuur van muziek, maar het lijkt wel of je dingen even introduceerd en vervolgens niet meer terug laat komen, dit werkt meestal wel beter voor een nummer, hoeft natuurlijk niet altijd waar te zijn.

ik zou de akkoord piano die op 4.20 begint toch zachter houden al snap ik wel wat je er mee bedoeld. hier door overspoelt het de voice wel een beetje... te gek nummer wel.

beetje kaal nog, arpje is leuk, maar stjhhh stjhhh stjhhh snare loopje heb je naar 16 maten wel gehoord, daar moet meer variatie en creativiteit in. verder qua opzet zeker wel catchy, maar qua earcandy en aankleding nog wel het e.e.a. nodig. vocal matched i.d.d. goed, track heeft lekkere bounce/drive

Vet gedaan! Heel casual alleen de experimentele stukjes maak het daardoor juist weer heel interessant!!

En die vocal klinkt idd erg lekker.

Wat je naar mijn idee ietsje meer zou kunnen doen is in elke part/couplet je 'main sound' (lees de belangrijkste sound in dat stuk) in de spotlights zetten ... laat er steeds 1 uitblinken zeg maar. Nu kreeg ik het idee dat alle sounds vrij netjes ge eq zijn als ondersteunende sounds alleen komt die drager dan niet. Maar dat kan je er met deze sounds dus heel goed in eq-en :)

Nice!!

Ok, dit zijn dingen waar ik echt iets mee kan.
Bij mij duurt het maken van een track altijd vrij lang. (kan best maanden zijn)
Dan gaat het je soms ook even tegen staan of hoor je het niet meer.
Ik had nu bewust even 2 weken er niets aan gedaan.

Maar nu ga ik er weer mee verder en kan dan ook meteen de tips erin verwerken.

Paul

Wat snelkookbami al zegt; werk aan de structuur, laat thema's terugkeren op verschillende punten in je track (al dan niet met een kleine variatie)

Back