Plz help with this message

wisam

Stamgast
Hi all
3 week geleden heb ik een macbook pro en mbox2 met pro tools le gekocht
en ik heb geen ervaring met pro tools ,daarom wil ik proberen,
Maar krijg ik altijd dit message( "You have run out of CPU power. Remove some RTAS plug ins or increase the CPU usage limit in the playback engine dialog .....etc ) als ik bijv met de tweede instruments track begin.
Kan iemand mij helpen;{
mijn system is:
macbook pro 15 2.4 ghz 4 ram 500 hd
mbox 2

M-Audio Axiom 61
pro tools le 8
kontakt 4
stylus rmx
nexus
+xpand-boom....etc van pro tools
ook mijn eigen samples

Plz help nodig

thx

hoe staan je samples op 128? zet ze dan eens op 1024 ofzo... en zet je processor op 99%

Thx cns
ik heb het al gedaan en leuk het niet nog steed the same message.
is de external HD misschien helpt?

Google is je vriend.
Met een exacte copy-paste van je foutmelding & protools in het search veld vind ik
een pak zaken mbt protools 8, externe HD's ea

Welcome the frustrating world of DAE-errors!
Pro Tools is best wel houtje toutje geschreven en wordt bij het minste of geringste instabiel. Het lastige is dat niet altijd meteen duidelijk is waar het probleem zit en je soms dus een aardige zoektocht te wachten staat.
Zaken die je in ieder geval moet doen om op zoek te gaan naar de oorzaak van het probleem:
- Google en zoek op Avid op basis van de het DAE-nummer (bv. -9128) van de melding die je krijgt. Dan kun je gerichter zoeken dan met de melding.
- Probeer de melding bewust te reproduceren. Test bv. of het probleem vooral voorkomt als je bepaalde plugins draait, of wanneer je iets specifieks doet. Dan kun je mogelijke oorzaken opsporen of juist zaken uitsluiten.

Ik snap waar je nu in zit, ik ben vanaf het begin van de aanschaf van mijn nieuwe pc vorig jaar op zoek naar waarom mijn PT vaak blijft hangen. Still no luck...

BTW: natuurlijk kun je via Google genoeg verwijzingen vinden naar je melding, maar je moet hem wel letterlijk overtikken ;)

running-out-of-cpu5b45d.gif

Back