EMS 3000 Vocoder

ik heb er al een en (kwestie van smaak) die vind ik veel mooier.

dat laatste type 2000 en de 3000, met al dat zwart (paneel, knoppen en vooral die schakelaars) kan mij minder bekoren.
en hoewel ik weet dat de 3000 meer bijzonder, zeldzaam en uitgebreid is, kan me nou juist die uitbreiding, de potmeters voor de banden, weinig schelen. de kracht zit in de beperking.

en tenslotte zou het wel eens een ems rehberg apparaat kunnen zijn, en dat vind ik dan ook niks. slaat nergens op natuurlijk, maar is nou eenmaal zo.

ik heb nog wel geïnformeerd. voor 3000 verandert ie van eigenaar, en ik denk dat die prijs niet zo gek is, als een 2000 toch ook meer dan 2000 kost nou ja, kostte, jaartje terug.

Attachments

• DSC03608.jpg
    DSC03608.jpg
    73,5 KB · Bekeken: 93
toch nog even gecheckt: ems rehberg.
tja, voor de echte liefhebber dan maar...

hij staat er weer, nu voor 3000 dus... als je hem nu koopt Gert, heb je meteen al 500 verdiend omdat je hem vandeweek niet gekocht had ;) althans, dat hoor ik altijd als mijn vrouw naar de uitverkoop geweest is.

is een mooie, messcherpe filterbank. alle potmeters op 0 en er komt niks door. is een hele fijne.

deze stond pas ook op ebay, zit helaas niet het originele houten kabinetje omheen. en dan is 800 pond + verzendkosten (reken maar op 50 vanuit engeland) dus bij elkaar een kleine 1000 euro, ook weer niet mals.
maar ja, wat is geld?!

Is dat niet gewoon een veredelde 8 bands graphic EQ?
Dat er geen geluid door komt als alle potmeters op 0 staan komt wel vaker voor.
(op een fender twin reverb bijvoorbeeld)

Ik doei natuurlijk een gooi naar kritiek op basis van specs.
Ik heb dat ding nooit gehoord dus heb daar ook geen idee van.

hebben we dat niet allemaal dan ;)

mijn moog eq is niet muisstil met alle schuiven naar beneden. verder heb je denk ik wel gelijk, gewoon 8 bandjes eq, maar toch... het geluid dat er doorgaat laat zich echt lekker vormen.

de ems heeft ook nog aparte outputs per band. tja....

maar goed, het ging over de vocoder - laatste prijs was 2800 en hij werd niet verkocht. dan kan je toch zo langzamerhand van een echt koopje spreken hoor, voor een vocoder 3000.

als ik een ems vocoder wilde, zou ik die verkoper eens mailen...

Back