Electronisch stuk I

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Ja!

nu ineens rond 15:00 is het de tijd om dit stuk openbaar te maken! via synthforum schijnt het.

catagorie: experimenteel, mystiek, visionair, kosmisch, intellectueel.
(vooral Jan Boerman eigenlijk).

althanks via de youtube kwaliteit die niet echt goed is.

Verschillende invloeden, zeer veel verschillende klankbronnen.

Deel 1 --

Deel 2 --

.

het is geen visueel spectakel!

Daarvoor moet je ergens anders zijn.
Toch is het beeld van de vogel , nu ik het ineens na jaren dit stuk verlaten te hebben, beetje toepasselijk..

luister goed zonder enig oordeel.. alles heeft zijn plek en ook dit heeft zijn plek. Het si geen pop electronica.
Ik heb zowat alles gebruikt wat mogelijk is eigenlijk. Klank is Klank en emotie is emotie. simpel.

Ik vind beide stukken zeer inspirerend. Maar het komt omdat ik de laatste jaren de minimalistische muziek leerde luisteren en waarderen. Zélf ben ik ook begonnen met dergelijke experimenten maar het blijft binnen de pop-kaders.

Met een passende film heb je hier een masterpiece (ook al de vogel passend genoeg is, maar toch...)

Toch is het beeld van de vogel , nu ik het ineens na jaren dit stuk verlaten te hebben, beetje toepasselijk..
wat ligt er ten grondslag aan het vogelbeest als achtergrond dan? of gewoon zo maar?
ik zag hem ook als background bij de gouwe ouwe salamander shampoo...

deze sound op beelden van David Lynch of de begingeneriek van 'The Shining' ... of ja, gewoon ogen sluiten en het geluid zijn werk laten doen in je hoofd ... heel inspirende sound, voor mij toch, ... sterk! perfecte synesthesie!

Luister tip:

Rook een joint en zet de youtube spelers tegelijkertijd aan.

vette sounds (het intro deed me aan autechre denken), alleen komen ze jammer genoeg maar een keer langs (maw ik mis repetition)

Back