[House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
Hallo allemaal,

Ik ben eerst een paar dagen bezig geweest met een electrotrack die op niks uitliep dus besloot om maar met iets nieuws te beginnen. Het is uiteindelijk een housetrack geworden. Het nummer is gemaakt in Reason 2

Snelheid: 120 Bpm
Speeduur: 8:00

Hopelijk vinden jullie het een vette track. Ik vind hem in ieder geval wel geslaagd.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...eevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Red_eye_fetish.mp3

Re: [House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
Hallo allemaal,

Ik ben eerst een paar dagen bezig geweest met een electrotrack die op niks uitliep dus besloot om maar met iets nieuws te beginnen. Het is uiteindelijk een housetrack geworden. Het nummer is gemaakt in Reason 2

Snelheid: 120 Bpm
Speeduur: 8:00

Hopelijk vinden jullie het een vette track. Ik vind hem in ieder geval wel geslaagd.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...eevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Red_eye_fetish.mp3

Je maakt lekkere geluidjes...maarrrrrr...

ik mis een beetje 'drive' (iets wat het ritme draagt, waardoor je bij een nummer met je hoofd op en neer gaat bewegen), misschien een iets 'doorlopender' drumtrack met een dragende bas...nu zit je accent teveel op de 1 waardoor je 1,2,3,4...pause...krijgt...

daarnaast is dus een nummer waar je wel zo'n hi-string sample onder zou kunnen gooien, een cz101/fm of plopperig basgeluidje....

Heej, dit doet wel lekker oldschool aan, erg plezant :W , MAAR ik heb je andere nummers even geluisterd op je site, en het nummer Blunt vond ik echt lekker om naar te luisteren, beetje in de stijl wat ik zelf ook maak, onder andere met reason 2 (echt een superprogramma). Met het meligheidsgehalte van dit nummer zit het in elk geval wel snor :yamaha: *D , iets wat ik erg waardeer aan dit nummer!
Ps. ik zie dat je ook in amsterdam woont, zin om een keer te jammen/reasonnen?

Het zit op zich allemaal prima in elkaar. Eigenlijk valt er weinig op aan te merken, zij het dat ik er doorgaans wel van houd als er een bepaalde drive in een track zit en dat is een beetje wat ik...eehh..mis. Misschien is het ook niet helemaal juist van me om bij deze stijl te verwachten dat het een bepaalde drive heeft.
Voor de rest prima gedaan! De geluiden klinken harmonieus en de mix is ook prima. Zoals ik al zei valt er niet veel op aan te merken.

Re: Re: [House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Re: Re: [House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Origineel geplaatst door bazziman
Je maakt lekkere geluidjes...maarrrrrr...

ik mis een beetje 'drive' (iets wat het ritme draagt, waardoor je bij een nummer met je hoofd op en neer gaat bewegen), misschien een iets 'doorlopender' drumtrack met een dragende bas...nu zit je accent teveel op de 1 waardoor je 1,2,3,4...pause...krijgt...

daarnaast is dus een nummer waar je wel zo'n hi-string sample onder zou kunnen gooien, een cz101/fm of plopperig basgeluidje....

Hallo Bazziman,

Ik ben best wel een tijdje bezig geweest om alle geluiden zo te krijgen. Ik vind na het steeds opnieuw luisteren van de track, dat het best gelukt is om een funny/freaky track te maken. De track is wat mij betreft goed, daarom durf ik niet zomaar te pielen, want straks piel ik zo erg, dat er niks meer van het nummer overblijft.

Waarom niet.

Waarom niet.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Heej, dit doet wel lekker oldschool aan, erg plezant :W , MAAR ik heb je andere nummers even geluisterd op je site, en het nummer Blunt vond ik echt lekker om naar te luisteren, beetje in de stijl wat ik zelf ook maak, onder andere met reason 2 (echt een superprogramma). Met het meligheidsgehalte van dit nummer zit het in elk geval wel snor :yamaha: *D , iets wat ik erg waardeer aan dit nummer!
Ps. ik zie dat je ook in amsterdam woont, zin om een keer te jammen/reasonnen?

Hallo technomauriesje,

ja waarom niet zullen we dan bij jou afspreken? ;-) Misschien kunnen we ook nummers naar elkaar toesturen of elkaars werk remixen. Bedankt voor de complimenten trouwens.

Re: Re: Re: [House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Re: Re: Re: [House] Ibrahim Reevy - Red eye fetish

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
Hallo Bazziman,

Ik ben best wel een tijdje bezig geweest om alle geluiden zo te krijgen. Ik vind na het steeds opnieuw luisteren van de track, dat het best gelukt is om een funny/freaky track te maken. De track is wat mij betreft goed, daarom durf ik niet zomaar te pielen, want straks piel ik zo erg, dat er niks meer van het nummer overblijft.

Nou ja, beschouw dit dan als tips voor Technomauriesjes remix. ;)

Back