[Electronica] Ibrahim Reevy - Quantum pshysics

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
[Electronica] Ibrahim Reevy - Quantum pshysics

Dit keer heb ik even een ander soort track gemaakt dan normaal. Ik heb er ongeveer 5 uur aan gewerkt verspreid over 2 dagen. De track is gemaakt is gemaakt met reason en de gebruikte effecten zijn: Digital delay line digital reverb en Foldback distortion.
Ik had de track eerst op 89 Bpm gezet, maar vond dat wat te langzaam en nu heb ik hem op 111 Bpm gezet. De hihats zijn opzettelijk zacht gehouden. Alvast bedankt voor het reviewen.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...vy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Quantum_pshysics.mp3

Ik vond de track echt saai, er zat zo weinig creativiteit in dat het geen indruk maakt. Hij doet me wel een beetje aan een Planet E van een aantal jaren geleden denken. Het is niet onwijs slecht ofzo,,, maar er zitten gewoon te weinig elementen in om te kunnen boeien.

Wat voor gear heb je gebruikt??

Hallo

Hallo

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vond de track echt saai, er zat zo weinig creativiteit in dat het geen indruk maakt. Hij doet me wel een beetje aan een Planet E van een aantal jaren geleden denken. Het is niet onwijs slecht ofzo,,, maar er zitten gewoon te weinig elementen in om te kunnen boeien.

Wat voor gear heb je gebruikt??

De track is in eerste bedoeld als luistermuziek en niet om op los te gaan. Dat je de track niet mooi vindt okee, maar om dan te zeggen dat er weinig creativiteit inzit vind ik een beetje ;{ Ik heb de track gemaakt met Reason 2. Nog bedankt voor het reviewen in ieder geval.

Het is niet mijn ding, maar ik hoor zulke muziek ook vaak op ID&T radio in de late uurtjes, of op een Digitally Imported livestream. Ik vind het zelf te eentonig, maar er zullen zeker mensen zijn die hier op kicken en elk veranderingetje in de loops echt helemaal te wauwie vindei (logisch bij zulke nummers :D ).
Maar ik denk dat een bepaalde doelgroep dit zeker een supernummer zal vinden!

Waar heb je het mee gemaakt?

Luistermuziek? Het lijkt me nou net te uptempo of zo. En bij luistermuziek heb je ook herkenningpunten nodig. Die mis ik hier. Misschien wat meer ontwikkeling in brengen of zo. Of een duidelijkere melodie waar je op kan focussen.

Re: Hallo

Re: Hallo

Sorry man, ik wilde je echt niet kwetsen, maar wat je bij dit nummer doet is: Je bouwt alles rond een thema en je laat hem bouwen op EEn idee. Die bassline, hier en daar wat percussie die verandert met die veeggeluiden en die wind fx. Ik verwachtte heus geen beukende dancefloorkiiller ofzo hoor maar hij prikkelt te weinig

Ik vond je andere nummers namelijk een stuk beter trouwens. Je moet mischien meer de tijd nemen voor een nummer en daar harder aan werken om meer goeie ideeen samen brengen.

Luister voor de gein eens naar een goeie housetrack uit de jaren 90,,,,,,, probeer te begrijpen waarom dit een kraker was en andere niet. Veel goeie housetrax lijken op het eerste gehoor heel simpel, maar als je er goed naar luistert zitten er hele kleine subtiele dingetjes,,,, dingetjes in het arrangement die een track uniek maken.

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
De track is in eerste bedoeld als luistermuziek en niet om op los te gaan. Dat je de track niet mooi vindt okee, maar om dan te zeggen dat er weinig creativiteit inzit vind ik een beetje ;{ Ik heb de track gemaakt met Reason 2. Nog bedankt voor het reviewen in ieder geval.

Hallo

Hallo

Allemaal bedankt voor het reviewen. Tsja de track is dit keer wat anders dan andere tracks van mij, maar dat komt omdat ik me verveelde en geen zin had om weer zo'n standaard track te maken. Het was in eerste een soort van trancetrack, maar daarna vond ik het wel lekker om er een soort van electrotrack van te maken. Ik begrijp wel wat jullie bedoelen en ben niet gekwetst :D Ik stel het juist zeer op prijs dat jullie eerlijk zijn en ik heb meer aan jullie mening, aangezien jullie weten waar jullie over praten dan de mening van iemand die niet eens houdt van zulke muziek.

Back