Midi-keyboard verstoord mijn logic settings

AOR

Ouwe rot
Heb net een Neuron 6 midikeyboard aangeschaft. Harstikke leuk ding, maar het werken binnen logic wordt ik niet echt vrolijk van.

Hij vervangt mijn tracks ineens met een compleet andere channel strip. Als ik bijvoorbeeld een Sylenth heb aangesloten vervangt hij hem ineens met een ES2 als ik m aanzet.

En de release en volume waardes kloppen telkens niet. Heb bij preferences gezocht, maar niets gevonden.

MIJN VRAAG: Kan je op een manier instellen dat het midikeyboard alleen maar note-messages doorgeeft ipv al die andere ongein die ik telkens binnenkrijg?

info:
mac book pro
neuron 6 midikeyboard
logic 9 (studio)

MIJN VRAAG: Kan je op een manier instellen dat het midikeyboard alleen maar note-messages doorgeeft ipv al die andere ongein die ik telkens binnenkrijg?
Plaats in Logic een Transformer object in de Environment tussen de midi ingang van je keyboard en 'To Sequencer'
Zet de Transformer filtering naar note informatie en klaar.
Voor verder toelichting zie Logic handleiding (ik werk op LAP...).

Toevallig enig idee welke mode ik moet kiezen? Heb dat boek ergens in een doos op zolder staan. :)))

Ben niet zo bekend met environment.

Indien niet, nog bedankt voor de tip.

gewoon de layers afgaan, "global objects" ofzo. check anders of de keyboard ook midi filter settings heeft.

Back