Logic 8: Gebruik van MIDI-controller?

Division

of hoe schrijf je 't...
Ik heb sinds gisteren een Akai MPD32 aangesloten. Dit werkt en logic ontvangt ook de MIDI (via USB) en ik kan er ultrabeat mee bespelen. Echter nu heb ik een vraagje over de rotary encoders van de MPD32.

Dit zijn 360° draaiknoppen, en in cubase weet ik hoe ik een generic controller kon aanmaken om elke draaiknop aan een cubase-parameter te koppelen. In logic heb ik ontdekt dat ik met cmd+L een parameter kan koppelen aan een draaiknop in learn-mode. So far so good, maar in cubase kon ik de in- en outputs van een controller kiezen. Op die manier stuurde cubase de waarde van een parameter ook door naar mijn midi controller, indien ik deze met de muis aanpaste ipv de midi controller. Zo waren cubase en mijn midi controller altijd gesynced op die parameter en was er total recall.

Nu in logic krijg ik de parameters wel gekoppeld aan mijn draaiknoppen, maar als ik met de draaiknop een fader op bijv. -6db zet en dan met de muis die fader naar 0db verplaats, dan zal de fader verspringen van zodra ik terug aan de draaiknop draai (terug naar die -6 dus). Dit komt omdat logic alleen luistert naar midi, en de on-screen aangepaste waardes niet deelt met de controller. Enige manier dat ik logic dat wél kan laten doen?

Kijk eens in het controller asignment menu onder preferences -> control surfaces. Zoek daar de juiste parameters op en kijk bij feedback.

Back