Unmanaged geheugen gebruiken met 32 bits Windows

Unmanaged geheugen gebruiken met 32 bits Windows

• Niks.. Ik vind het mooi zo.

Stemmen: 6 50,0%
  • Weet ik nog niet, ik kijk het even aan.

Stemmen: 1 8,3%
  • Ik ga nu gelijk een RAMdisk installeren.

Stemmen: 2 16,7%
  • Ik heb nog een beter idee..

Stemmen: 3 25,0%

• Totaal aantal stemmers
    12
Dat moet ik eens navragen dan bij Asus.. Ik geloof dat ze bij OEM versies nogal lastig doen mbt tot je mogelijkheden (om bijv een reserve kopie te krijgen bijvoorbeeld)

Maar ik zal ze maandag even bellen. thnx. :)

Inderdaad vraag maar eventjes of Winkel bellen.

Anders koop je gewoon een OEM versie, stel voor koopt een andere laptop of je wilt hem op computer zetten dan kun je gewoon installeren en licentie gebruiken ga maar vanuit komende 7 jaar geen andere besturingssysteem meer nodig is tenzij iets nieuws.

Zelfde hier, ik heb een W7 32 bit laptop. Dit zat erbij toen ik de laptop kocht, dan ga ik niet nog eens een hoop geld aan een 64 bit versie uitgeven. Mijn laptop is 2 jaar oud, maar snel genoeg voor mij! Dit RAMdisk verhaal is op zich wel interessant, maar denk niet dat ik het zal aanschaffen. Toch maar even verder lezen op t'internet - thanks iig Demian.

Cool.. :)

Als je een gratis Ramdisk weet te vinden die het stukje tussen 3.2 en 4Gb weet aan te spreken ben je ook geholpen, maar die heb ik nog niet gevonden helaas.. succes iig! :okdan:

Natuurlijk zijn er boerenlullen die nog XP 32bit gebruiken maar ook hun zullen een keer knoop doormidden hakken. Waarom zul je nog XP op moeten laten als Vista en Windows 7 64bit versie als een zonnetje draait?

Voor mensen die XP draaien boffen nu wel :)

Boerelul hier :doei:

Ik wacht tot usb 3.0 en SSD schijven meer de standaard zijn, dan pas ga ik upgraden. Los win 7 64 bit kopen vind ik onzin, die neem ik bij het nieuwe systeem erbij. Waarom upgraden als xp win 32 prima draait ? Ik gebruik geen samplelibraries van gb's groot. Heb vorige maand een schone install gedaan, draait weer prima. En dat met slechts 2 gb ram. En vista heb ik zelf meermalen voor mensen moeten downgraden naar XP omdat ze het echt bagger vonden. Veel mensen gaan direct van xp naar 7, zeg nou zelf ...

Ik vind SSD's toch al wel redelijk standaard...

Ik heb in mijn studio 2x60GB vertex 2 in RAID 0 als bootschijf, 2x40GB Intel X25 in RAID 0 als library en cache schijf en in mijn macbook pro een 120GB Vertex 3 MAX IOPS (Das een knaller joh! :D)

ik ben dan ook wel een early adaptor, maar ik zie toch steeds meer SSD's voorbij komen in de gemiddelde systemen...

Die had ik eerst gebeld, maar die stuurde me door naar Asus omdat Microsoft mij geen OEM CD ging leveren voor bij mijn productcode die onder mijn laptop zit.

Ik had een HD crash gehad en een SSD er voor in de plaats gezet, ik belde MS dus voor een nieuwe productcode of OEM CD omdat mijn productcode het niet deed met een gedownloade OEM versie. Volgens MS is de productcode gekoppeld aan je hardware / harddisk en konden zij daarom niets voor mij doen en verwezen ze me door naar Asus.

Asus vertelde me niets te kunnen doen, een pre-installed OEM versie van Windows, daar heb je een licentie op totdat je een HD crash hebt, daarna moet je een nieuwe versie van Windows kopen.

Vervolgens heb ik een andere key die het wel deed geinstalleerd en ben ik nu dus eigenlijk illegaal bezig, ook al heb ik een geldige key, maar die wordt niet herkend.

Pfff... :D

Op die fiets wordt de duur en waarde van je os gebruikersrechten bepaald door de fabrikant van je hd .... behoorlijk krom als je het mij vraagt, ookal is het mijn ervaring dat bv laptop hd's zeker 5 jaar meegaan voor ze echt problemen gaan opleveren. Zit er een gare tussen die na 2 jaar en één maand op is of wat voor defect dan ook dan ben je ook gelijk je os gebruikersrechten kwijt.

Klopt inderdaad.

Ik wil nog proberen of ik een OEM versie kan vinden van de versie van Windows die ik hier had draaien en die dan virtueel installeren om hem vervolgens te testen met mijn productcode. Misschien dat ik dan toch nog een werkende combinatie kan vinden zodat ik weer legaal er mee kan werken. Maar het is wel flink wat gedoe.

Mocht het echt zo zijn dat de OEM versie is gekoppeld aan de harddisk (zoals mij is versteld) dan duurt je licentie net zo lang als de levensduur van je harddisk idd. Wat behoorlijk flauw is. Grr.

Maar goed, om terug te komen op de tweaks in de eerste 2 posts, ze werken onder 32 bits en 64 bits, je pc/laptop wordt er aanmerkelijk sneller van in gebruik, mijn nog geen 2 jaar oude laptop loopt nu echt als een trein en kan voorlopig nog jaren mee.

Zelfde hier, ik heb een W7 32 bit laptop. Dit zat erbij toen ik de laptop kocht, dan ga ik niet nog eens een hoop geld aan een 64 bit versie uitgeven. Mijn laptop is 2 jaar oud, maar snel genoeg voor mij! Dit RAMdisk verhaal is op zich wel interessant, maar denk niet dat ik het zal aanschaffen. Toch maar even verder lezen op t'internet - thanks iig Demian.

Hoop geld? wat is hoop geld, je betaald maar één keer voor besturing systeem.
aan softsynth inclusief DAW ben je nog meer kwijt geloof ik :D

maar goed het is maar net wat je ermee doet, buurjongen die draait gekraakte versie werkt zelfde zegt die :)

Hoop geld? wat is hoop geld, je betaald maar één keer voor besturing systeem.
aan softsynth inclusief DAW ben je nog meer kwijt geloof ik :D

maar goed het is maar net wat je ermee doet, buurjongen die draait gekraakte versie werkt zelfde zegt die :)

Ik doe er vrij weinig mee - Midi sequencing en audio opnemen, geen enorme software packages en 100000 samples ofzo. Is ook niet op het network verbonden, dus geen firewall/virus shit die de boel traag maakt! En ik houd het liefst bij originele software, thanks ;)

Toch lollig hoe de mannen bij Microsoft het wel een goed idee vonden om 32 bits Windows geen toegang te geven tot meer dan 3.2gb terwijl zo'n beetje iedere PC sinds de Pentium Pro (uit 1995) gewoon 64gb geheugen kan adresseren. Allemaal om extra veel geld te kunnen vangen voor de server-versies van Windows zonder die beperking:halleluja:kont:

Toch lollig hoe de mannen bij Microsoft het wel een goed idee vonden om 32 bits Windows geen toegang te geven tot meer dan 3.2gb terwijl zo'n beetje iedere PC sinds de Pentium Pro (uit 1995) gewoon 64gb geheugen kan adresseren. Allemaal om extra veel geld te kunnen vangen voor de server-versies van Windows zonder die beperking:halleluja:kont:

PRIETPRAAT! Dat raakt kant nog wal.

bij een 32 bits besturingssysteems heb je de beperking dat je per process geen toegang hebt tot meer dan 3,2 GB RAM Dat wil niet zeggen dat het hele besturingssysteem niet meer geheugen kan gebruiken.

Daarbij komt dat in 1995 de hele hardware structuur voor een 64 bits OS ver te zoeken was!

Daarnaast is je uitspraak van je pentium pro uit 1995 al helemaal raar.

A) in 1995 hadden ze nog niets eens RAM in gigabytes (laat staan dat 64 GB toen bestond)
B) een pentium pro kan NOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOOIT 64GB aanspreken, al is het alleen maar om het feit dat die hardware toen niet bestond, sterker nog "knappe kerel als je nu een moederbord vind waar je 64GB in kan drukkken!". (en sowieso, pentium PRO?? Pentium is gewoon een 586 processor structuur, waar haal je die pro nou weer vandaan?)
C) en hoe kom je er in godsnaam bij dat MS dat express doet om geld te verdienen aan een server versie?

Als ik niet beter wist zou ik bijna zeggen dat je een Apple Fanboy bent, aangezien ik dat zelf ben neem ik dat niet eens serieus :D

Dit maakt jouw post, voor mij echt de domste post van het jaar.

:doei:

Laatst gewijzigd:
:mega: Giga's en terra's.. 't zijn van die astronomische hoeveelheden... dan raak je afentoe een beetje van in de war misschien??

Heb me onlangs voor een xperimenetje nog eens verdiept in good ol' 98..
Zelfs de kleinste HD die ik nog had liggen (40 gb) leverde problemen op, aangezien het niet meer dan 32gb per partitie kan formatteren...
Toen maar ergens een ouwe computer opgedoken, met een.. jawel!! 10 gb HD!!. Daar kon je in de vorige eeuw prima mee uit de voeten. Wie had dat kunnen denken toen.. 3,2 gb werkgeheugen, of zelfs nog meer.

computerkrantjeeind93.gif

Back