Timecode sync probleem tijdens opname in DAW

daveschinkel

Nieuwkomer
Hoi Iedereen,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met de oplossing. Misschien zit ik gewoon een denkfout te maken en kan het gewoon niet maar wellicht heeft één van jullie de oplossing.

Ik ben bezig 2 PC systemen aan elkaar te syncen met timecode via MTC. Dit is opzich geen probleem en ook al gelukt. De master pc draait met Nuendo en stuurt MTC uit (inclusief de functie "MIDI timecode follows project time"). Aan de andere kant heb ik een pc waar ik zowel Reaper als Nuendo op kan draaien. Deze kan ik allebei ook met succes syncen aan deze MTC in playback modes.

Tot zover geen probleem dus, het gaat fout als ik de slave pc laat opnemen, in reaper start hij de opname goed op de gegeven timecode, alleen stopt deze niet meer als ik de master laat stoppen. In Nuendo stopt de opname wel volgens de tijdcode. Alleen het gaat pas echt fout als ik de master pc tijdens het afspelen/opnemen een andere tijdcode geef, door bijv. naar een andere marker te springen of in de tijd balk ergens anders verder te laten gaan.

In Nuendo schiet hij wel naar de nieuwe tijdcode maar daar gaat hij verder met afspelen (playback) en hij neemt dus niet meer op. In Reaper reageert hij niet eens op de nieuwe tijd code want hij blijft gewoon opnemen waar hij al mee bezig was. Oftewel hij loopt totaal offsync ten opzicht van de master.

Is dit normaal? is dit op te lossen? ik wil eigenlijk dat de slave altijd blijft opnemen, waar ik ook naar toe ga in de tijdcode. Iemand een idee voor één van de twee programma's?

Alvast bedankt!
Groeten,
Dave

Back