GRATIS Service Manual Downloads!

Nog ff dit, jongens....
Er gaan nu mensen allerlei links naar manuals hier plaatsen, maar dat was nou net NIET de bedoeling.

Ik ben met synfo.nl begonnen, juist omdat er zoveel van dat soort sites zijn. Helaas staan die vaak vol met absolute troep. Manuals zonder de grotere schema's en/of zonder parts lists en manuals die zo slecht gescand zijn (of van 3e generatie copietjes met koffievlekken) dat ze zo goed als onbruikbaar zijn.
Als iemand voor een reparatie een goed exemplaar zoekt, leesbaar en kompleet, gaat dat vaak gepaard met een langdurige zoektocht. En aangezien te veel mensen maar klakkeloos die rommel downloaden en kritiekloos op hun eigen site zetten, staat het internet nu vol met copieën van diezelfde rommel. Je bent soms zo een uur kwijt met het zoeken, downloaden en vergelijken van PDFjes, voordat je er eentje vindt die bruikbaar is. Dat is vooral voor een technicus, die voor z'n boterham zit te repareren, een reden om te vloeken.

Het was juist mijn bedoeling om daar een einde aan te maken en een centrale database te maken waar alleen hi-res, komplete manuals in opgenomen zijn. Er komt niets op wat niet eerst gecontroleerd is en zo nodig opgeschoond en met missende paginas toegevoegd, en waar mogelijk uitgebreid met "field bulletins" voor de service centers van de fabrikant.

Dus alsjeblieft, ik weet dat de bedoelingen goed zijn, maar ga geen links plaatsen naar sites waarvan je niet 100% zeker weet dat de service manuals ook 100% ok zijn. Verdere vermenigvuldiging van onbruikbare manuals is echt geen goed idee. ;)

Ik kwam de service manual van de philips PCM100 tegen.
Volgens mij kom je die niet zo snel tegen op het net. ;)
Als je interesse hebt kan ik er wel een scan van maken.

Nog ff dit, jongens....
Er gaan nu mensen allerlei links naar manuals hier plaatsen, maar dat was nou net NIET de bedoeling.

Ik ben met synfo.nl begonnen, juist omdat er zoveel van dat soort sites zijn. Helaas staan die vaak vol met absolute troep. Manuals zonder de grotere schema's en/of zonder parts lists en manuals die zo slecht gescand zijn (of van 3e generatie copietjes met koffievlekken) dat ze zo goed als onbruikbaar zijn.
Als iemand voor een reparatie een goed exemplaar zoekt, leesbaar en kompleet, gaat dat vaak gepaard met een langdurige zoektocht. En aangezien te veel mensen maar klakkeloos die rommel downloaden en kritiekloos op hun eigen site zetten, staat het internet nu vol met copieën van diezelfde rommel. Je bent soms zo een uur kwijt met het zoeken, downloaden en vergelijken van PDFjes, voordat je er eentje vindt die bruikbaar is. Dat is vooral voor een technicus, die voor z'n boterham zit te repareren, een reden om te vloeken.

Het was juist mijn bedoeling om daar een einde aan te maken en een centrale database te maken waar alleen hi-res, komplete manuals in opgenomen zijn. Er komt niets op wat niet eerst gecontroleerd is en zo nodig opgeschoond en met missende paginas toegevoegd, en waar mogelijk uitgebreid met "field bulletins" voor de service centers van de fabrikant.

Dus alsjeblieft, ik weet dat de bedoelingen goed zijn, maar ga geen links plaatsen naar sites waarvan je niet 100% zeker weet dat de service manuals ook 100% ok zijn. Verdere vermenigvuldiging van onbruikbare manuals is echt geen goed idee. ;)

Heb je heel misschien ook een service manual van een yamaha tg33? Ik ben enkel geinteresseerd in de waarde en het type van de volume potmeter. Als iemand die weet te vinden zou ik daar heel blij mee zijn.

Hallo luitjes,

Even een combi-bericht dan, vanwege de diverse aanbiedingen. :)

PWM: Van de Mono Poly heb ik op het net alleen rommel gevonden, dus een fatsoenlijke pdf heb ik niet. Maar een mint hard copy heb ik zelf, rechtstreeks van Korg in 1981. Die staat helaas nog op de TO DO lijst.

BIAM: Dat maffe Philips bakje, dat is leuk. :okdan:
Een scan daarvan zou zeer welkom zijn. Maar dan wel alsjeblieft minstens 300dpi graag.

Sunny Pedaal: Of dat wel snor zit met die A6 manual, daar wil ik toch liever wat zekerder van zijn. De fabrikant is dan misschien wel failliet, maar het kan best zijn dat de rechten noch in handen van een privepersoon zijn.

Soul C: Wat betreft de pdf van het Yamaha IC Guide Book, staat daar een notitie van een zekere "Loscha" op pagina 2? Want dan heb ik die namelijk.

Allemaal bedankt voor het aanbod en de suggesties! :halleluja

numark levert geen service meer.
misschien leveren ze dan wel nog manuals zonodig ?
zou kunnen ....

Thanks Senso, hier heb ik wel wat aan. Keep up the good work!

Heeft iemand een betere service manual van de TB-303 dan wat hier staat http://privat.bahnhof.se/wb447909/dinsync/service_manuals/TB-303.pdf ?
deze is de compleetste tot nu toe (?) vanwege de 2 correctiebladen op het eind, maar de scan kan beter.

Waarom beter? Als alle manuals op het web er zo goed uitzagen, dan had ik niks hoeven doen.
Die 303 scan daar mankeert niks aan. Scherp, schoon, mét errata, uitstekend leesbaar en met 300dpi perfekt om te printen. Wat wil je dan? 1200dpi in full color?

Waarom beter? Als alle manuals op het web er zo goed uitzagen, dan had ik niks hoeven doen.
Die 303 scan daar mankeert niks aan. Scherp, schoon, mét errata, uitstekend leesbaar en met 300dpi perfekt om te printen. Wat wil je dan? 1200dpi in full color?

je hebt in feite gelijk

me -> :stupid

Ik kwam de service manual van de philips PCM100 tegen.
Volgens mij kom je die niet zo snel tegen op het net. ;)
Als je interesse hebt kan ik er wel een scan van maken.

Link naar ServiceManual Philips MPC100:
http://db.tt/Aql1TvrT

edit:
Deze link werkt tijdelijk!

Link naar ServiceManual Philips MPC100:
http://db.tt/Aql1TvrT

edit:
Deze link werkt tijdelijk!

Hoi Biam,

Nou, die scan mag je nu weggooien. :)
Je kunt de grestaureerde versie downloaden van synfo.nl. Het was niet makkelijk om er iets fatsoenlijks van te bakken, maar kijk zelf maar. ;)

Groetjes,
Senso

Ben al tijden opzoek naar de SM van de MXR 185 Drumcomputer......

Senso, even als doemdenker: wat gebeurt er als je morgen tegen een boom rijdt en je familie de server uit de lucht trekt. Zijn dan al die manuals verloren? Ik snap je idee voor één centrale locatie, maar ik hoop dat er ook een "plan B" is voor als daar wat mee gebeurt...

Back