Heeft er iemand hier op het forum nog een goede backlight liggen voor een Korg 01/Wfd?
Of is er anders een leverancier in Nederland die kan leveren? In England komt er 10 pond bovenop de prijs.
Ik zou de hele backlight door Mike Philco laten vervangen als ik jou was. Mike heeft daar heel veel ervaring mee en ik denk dat hij het snel en en tegen geringe kosten kan doen.
Over het algemeen rekent hij in ieder geval nette prijzen.
Je kunt het ook zelf gaan doen, maar uit ervaring weet ik dat het vervangen van het display een vreselijk lastig en tijdrovend werkje is, omdat je de 01/W zo ongeveer helemaal uit elkaar moet halen om er bij te komen.
Als ik dan nog een tip mag geven zou ik hem ook meteen een aantal condensatoren laten vervangen. Een bekend probleem met de 01/w is namelijk ook dat hij na een tijdje helemaal geen geluid meer geeft, terwijl hij verder gewoon aan lijkt te staan. Met het vervangen van een paar condensatoren is dat verholpen.
Ik wil verder geen reclame maken of zo, maar Mike Philco heeft mijn 01/W een tijd geleden onder handen genomen en hij is weer helemaal als nieuw.
Ik heb trouwens zelf de rack versie van de 01/w. Nadeel is dat je vaak je hele rack aan zet en de 01/W dus vaak aanstaat zonder dat je hem op dat moment gebruikt. Dat schermpje brandt dan wel en dooft na een aantal jaren langzaam uit. Dat is bij mij opgelost door een aparte schakelaar in de 01/rw te zetten waarmee ik het scherm apart aan en uit kan zetten. Dus zelfs als mijn 01w aan staat, kan ik het scherm uit laten. Dat verhoogt de levensduur.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.