niels voaals
Nieuwkomer
Ik heb hier een korg poly 61 liggen en vroeg me af hoe ik de digitale parameters kan vervangen door gewone draaiknoppen. Iemand tips of ergens een handleidingetje liggen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kijk, zoiets zou nou ook handig zijn voor de poly-800 aangezien die NOG meer parameters heeft... waarschijnlijk ben je niet de enige met dit idee en aangezien het nog nooit eerder ergens te zien was ben ik bang dat het misschien niet gaat lukken of haalbaar zal zijn vanwege de kosten en tijd wellicht...Ik heb hier een korg poly 61 liggen en vroeg me af hoe ik de digitale parameters kan vervangen door gewone draaiknoppen. Iemand tips of ergens een handleidingetje liggen?

)is ook al leuk maar dan nog moet je het parameter nummer steeds inkloppen (da's ook al redelijk van den kutte ende kloten)ik neem aan dat bedoelt dat je de drukknoppen wilt vervangen voor een potmeter?

Sterker nog, ik heb stellig de indruk dat ik Heiko als 'mad (associate) professor' aan het werk zag in het RTL programma 'Echt waar ?!'.
Als dat inderdaad zo is dan zou mijn dringende verzoek zijn om die bus knalgas voortaan te richten op de volkomen uitgescheten want intens ongrappige Jack Spijkerman. Als die 10kV elektroden vervolgens nog worden omgestoten tegen onze maatje 42-opel kadett-centerparks humorist Tijl Beckand dan hebben we vast weer een plezierige zaterdagavond.

nee pcies, vandaar dat je dus het originele systeem dat de poly61 intern gebruikt om parameters te veranderen moet blijven benutten...als je achter de dac de parameters gaat wijzigen kan je je wijzigingen zoiezo niet opslaan ben ik bang
daarom moeten er dus rotary knoppen op die in verbinding staan met het al reeds aanwezig zijnde up/down machanisme...Ik heb zelf inderdaad potmeters voor cutoff en rez erop laten zetten.
Het nadeel is dat de cutoff en rez niet meer worden onthouden in de presets (de stand van de knoppen is de waarde van de parameters en die knoppen draaien uiteraard niet mee).
nee pcies, vandaar dat je dus het originele systeem dat de poly61 intern gebruikt om parameters te veranderen moet blijven benutten...
daarom moeten er dus rotary knoppen op die in verbinding staan met het al reeds aanwezig zijnde up/down machanisme...
dus zo'n draaiknop neemt de inc en dec knoppen over en moet tevens de parameter selecteren...
verrek idd, had ik nog niet eens bij stil gestaan, da's idd al een bottleneck so to speak...nadeel dan alleen is dat het nog steeds vrij loos is omdat je (waarschijnlijk) nooit aan twee knoppen tegelijk kan draaien.
dan word het idd een veel minder probleem en zullen alle parameters waarschijnlijk smooth in te stellen zijn (met uitzondering van de selector para's dan)Het geheugen heb ik niet echt nodig.

maar ach hoop gedoe en als geheugen niet belangrijk is zou ik gewoon is beginnen met de resonance en cutoff mod, die is volgens mij prima te doen!dat zegt ik, gamma... (post #15)de up down buttons vervangen door een potmeter die pulsjes afgeeft (moet denk wel te vinden zijn)
en dan waar nu de rode cijfers staan(de code van de parameters) die vervangen door button's zodat elke functie een directe knop heeft. dan kan je volgens mij wel lekker snel werken![]()

nu niet gelijk ontmoedigenmaar ach hoop gedoe en als geheugen niet belangrijk is zou ik gewoon is beginnen met de resonance en cutoff mod, die is volgens mij prima te doen!
ik zou best wel eens een P61 willen zien (YT video) die is uitgevoert zoals hier boven beschreven, best uniek dan