Hersenkrakertje! :-)

stefanpotiau

Nieuwkomer
Hallo,

Diegene die op het volgende een oplossing weet is een held!

Ik heb een Nord C2 (dubbel klavier) en heb 2 modules om erop aan te sluiten. Motif xs rack op bovenste klavier (ch3) en een Korg SG vanonder (ch2) voor de piano's.
Als ik de modules wil bespelen selecteer ik gewoon een preset op de C2 waarvan ik alle drawbars heb afgezet. Maar wat als ik het andersom wil? Als ik de C2 wil horen en niet de modules? Let wel, het moet supersnel gaan. Is voor live-gebruik dus liefst door handeling van één knop indrukken ofzo. Volumes toedraaien van de modules is helaas te traag. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door in een preset op de Nord, ch 2 en 3 op te slaan en de volgende preset bv ch 9 en 10 te zetten zodat de modules gewoon geen midi ontvangen, maar de midi instelling is globaal, dus is voor elke preset hetzelfde. :-(

Anyone ideas?

Dank u,

stef

Inderdaad zo moeilijk lijkt mij dat niet.
Als je 'silent' presets op de modules maakt en die presets via de midi command 'program change' verbindt met je preset op de Nord (dus: als je die preset op de nord kiest dan verspringen de presets op de modules naar de silent presets) dan ben je toch ?

Dat heb je toch niet nodig, gewoon een andere preset kiezen op de nord en dan verspringen de presets op de modules ook. Dat is een standaard midi commando. Op sommige modules (in ieder geval op mijn ouwe vintage keys) kun je daarnaast ook bepalen dat preset 1 op het masterklavier correspondeert met bijv preset 30 op de module.

Hey dudes, alvast merci voor de snelle reacties.

Met een program change zou het zeker lukken. Maar het probleem is dat ik dan telkens naar hetzelfde adres verwezen word, terwijl eigenlijk al mijn instellingen op de motif vlak na elkaar staan. Dus gewoon next, next, next op de motif drukken is dan uitgesloten. En die manier van werken moet ik echt wel hanteren bij sommige medleys. :-/

Andere ideetjes?

thanx,

stef

met zo'n pedaal kun je dus verschillende banks met presets voor al je instrumenten opslaan.. laat je hem op 2 keyboards hetzelfde staan en zet je 1 steeds naar de volgende..

met zo'n pedaal kun je dus verschillende banks met presets voor al je instrumenten opslaan.. laat je hem op 2 keyboards hetzelfde staan en zet je 1 steeds naar de volgende..

Lijkt me wel interessant maar ik denk dat ik de aansluiting/instelling niet zo goed begrijp. Je zal in ieder geval meer dan 1 handeling moeten doen denk ik. Niet? En kom ik dan nog toe met mijn midi-aansluitingen?

Je zou de handleiding even goed moeten lezen, maar als het goed is heb je verschillende banks met presets. Als je dan op 1 zo'n "knop" drukt gooit hij er gelijk 5 program changes uit. Die moeten verdeeld zijn over midi kanalen, aangezien dit specifieke pedaal maar 1 midi uit heeft volgens mij... je zult de midi dus moeten splitten en bij je modules moeten mergen met de midi die van je Nord komt...

Klinkt ingewikkeld, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt... daar kunnen ze je bij de betere zaken vast wel mee helpen.

Het idee achter dit soort pedalen is eigenlijk precies wat jij wilt, bij een optreden al je instrumenten met 1 druk op het pedaal de juiste instelling geven..

Hé, Interessant!
Tot nu toe deed ik het met een a/b/y pedaaltje over mn jacks maar dat is ver van ideaal!

nu ik zit ook met een midi eeeeeuh…
Ik wil mijn midi setup uitbreiden maar geraak er maar niet uit
Heb enkele synths op de C2 aangesloten en heb handen te kort om mijn sounds juist te krijgen.
Ik zou graag via midi voorgeprogrameerde presets tussen verschillende synths willen maken en simpel met één knop 3 a 4 synths/c2 presets oproepen. Zonder Program nummers zelfde te hoeven zetten etc...

Ik heb dus nood aan een toestel die deze data opslaat.
Als ik het goed begrijp kan een pedaal zoals de Roland FC-300/ Behringer FCB1010 dat.

Bestaat er zo een toestel in een rack versie?
(Ik zou verder ook liefst géén computer gebruiken)
Als ik wel een laptop erbij zou zetten zou dit dan kunnen met een midi interface en één of andere software of plugin? of Niet?

uiteraard wil ik deze vier synths on the go via midi kunnen muten, liefst niet door een program change want dan verspringen al de andere synths?

Heeft iemand ervaring of suggesties om meerdere hardware synth presets makkelijk samen te activeren? ik geraak er echt niet uit?
Mvg
Teo

Hé, Interessant!
Tot nu toe deed ik het met een a/b/y pedaaltje over mn jacks maar dat is ver van ideaal!

nu ik zit ook met een midi eeeeeuh…
Ik wil mijn midi setup uitbreiden maar geraak er maar niet uit
Heb enkele synths op de C2 aangesloten en heb handen te kort om mijn sounds juist te krijgen.
Ik zou graag via midi voorgeprogrameerde presets tussen verschillende synths willen maken en simpel met één knop 3 a 4 synths/c2 presets oproepen. Zonder Program nummers zelfde te hoeven zetten etc...

Ik heb dus nood aan een toestel die deze data opslaat.
...
Met m'n MCC-tool (zie op website) kan dit softwarematig al.
Maar ook ikzelf zou zoiets liever in (eenvoudige) hardware willen.
Tot hiertoe bedenk ik me om met een Arduino board zoiets te gaan bouwen (DIY dus).

Back