plug-in kaarten als standalone synth

jwhagenbeek

Ouwe rot
regelmatig kom je van die plugin kaartjes tegen op marktplaats. yamaha plg of korg kaartjes die je in een synth kan drukken voor extra sounds. nou heb ik begrepen dat die "synths" vaak niet meer zijn dan een midicontroller voor zo'n kaartje. met de juiste voeding en de goede cc's kun je dan makkelijk zelf zo'n synth maken lijkt mij???

iemand ervaring met zo'n kaartje als standalone?

Voor die plg kaartjes zijn ook speciale boxjes die wel 4 ofzo van die dingen slikken. Dan gaat het ook echt compleet om systemboardjes met alles erop en eraan. Die Korg dingen zijn meer geheugenreepjes. Daar heb je dus ook de juiste software/os voor nodig. Dat geldt volgens mij ook voor die boardjes in de Roland JV's enzo.

ja zoiets begreep ik idd... jammer dat ik ooit voor erg weinig de plg-an heb laten liggen omdat ik toen nog niet zeker wist of t kon. en kon ook niks op het net vinden.
als iemand wat meer info heeft??? je komt af en toe nog wel eens zo'n kaartje tegen

...nou heb ik begrepen dat die "synths" vaak niet meer zijn dan een midicontroller voor zo'n kaartje. met de juiste voeding en de goede cc's kun je dan makkelijk zelf zo'n synth maken lijkt mij???

iemand ervaring met zo'n kaartje als standalone?
Betreft de yamaha plg ligt het n.m.i. iets anders : dat zijn volledige synths die toegevoegd worden en meestal nog gebruik maken van de effectsectie op de host (SW1000XG, MU128 e.d.). Ook de Kenton heeft zo'n host maar ik weet niet of daar nog een 'effect sectie' op staat. In elke geval, voordat ik de MU128 bezat, had ik Kenton meermaals gevraagd om schema's van die PlugStation (die ze toen toch al niet meer maakten)... zonder enige bevorderlijk gevolg. Nu ik die MU128 heb (2 stuks) besef ik dat het toch wel wat meer is dan enkel "een midicontroller voor zo'n kaartje". (DA convertie, midi-aansturing, mogelijke audio ingang =>PLG VH; etc.) 't Is maar dat je geinformeerd bent.

yamaha plg kaartjes in een doos met voeding en cc's....

dat heet toch gewoon an-200 en dx-200.......

idd het wiel opnew uitvinden vink zonde van tyd

bv de triton slikt de z1 moss card
en de jv rackjes slikken diverse extra sound cards

dx200 een fm 60perater met knobes en sequencer en fx in een doosje makkelijker krijgjet niet

Back