haper en kraak in audio

vanalles

Ingeburgerd
Hallo,
Sinds een paar dagen hapert en kraakt mijn audio uit de pc. Ik gebruik een Yamaha N8 als firewire interface. Het geldt voor alle audio, niet alleen die uit cubase of wavelab; ook een cd via media player geeft dezelfde ellende. Als ik echter een headphone in de pc plug, is er niets aan de hand. audio is prima.

De enige wijziging in de pc afgelopen week was het aansluiten van een draadloze logitech muis, waar automatisch een stuurprogramma vanuit windows 7 werd geopend.

Heeft iemand een idee ?

vr groet,

hmm. is die headphone out een onboard aansluiting? Niet van de Yamaha neem ik aan toch?

Ik heb hetzelfde met mijn emu 1820m (soms), probeer anders is de sample frequentie de veranderen naar 44.1/48 khz en terug. Heeft de Yamaha officiele W7 drivers overigens?

De headphone aansluiting zit in de pc (zit aan het moederbord )
Ik heb de pc een half jaar terug aangeschaft, en toen zijn er nieuwe drivers geïnstalleerd. ik neem aan dat dat de nieuwste zijn. (heb het niet zelf gedaan nl.) De afgelopen maanden waren er op audiogebied geen problemen.
Ik ga de sample frq. veranderen en weer luisteren.

Samplefreq switchen hielp niet. Heb de N8 op mijn andere firewirepoort van de pc aangesloten, en je raadt het al .....
Geen kraak....
Blijf wel nieuwsgierig hoe zoiets kan.

Samplefreq switchen hielp niet. Heb de N8 op mijn andere firewirepoort van de pc aangesloten, en je raadt het al .....
Geen kraak....
Blijf wel nieuwsgierig hoe zoiets kan.

goed nieuws!! Van de EMU is het echt een windows7 driver probleem. Er zijn inmiddels wel 'officiele' w7 drivers, maar die hebben het probleem ook.. Maar dat is meer windows gerelateerd, met ASIO heb je daar geen last van.

Verder sucken OSsen nog steeds, waarom moet windows bijv altijd een nieuwe driver installeren als ik een bekend ding in een usb poort prop?

Back