Eport Audio in Sonar is mono

Rudo

Stamgast
Hallo,

Zojuist een eerste song gemaakt met Sonar en ik wil graag deze song als .wav op mijn laptop hebben.

Ik heb alle midditracks (de song betstaat alleen uit midi tracks die softsynths aanstuurt) tot een audio gemaakt met bounce tracks. Als ik dan alleen die audio track afspeel in Sonar dan klinkt die perfect.

Ook als ik later deze song importeer in Sonar is alles goed met een stereo geluid

Echter als ik die audio track afspeel in windows media player is het geluid mono en klinkt wat dunnetjes.

Hetzelfde geldt als ik de song via export audio een wav maak, dan klinkt die ook mono en magertjes in windows media player.

Wat doe ik fout? Ligt het aan Sonar of ligt het aan Windows Media Player?

Ik hoop dat iemand het weet.

Groetjes van Rudo

Laatst gewijzigd:
Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik een mix overzet op een USB stick en dan afspeel op een andere computer dat dan alles stereo is, dus het lijkt er op dat het met mijn geluidskaart instellingen te maken heeft.

Als ik de song inlaad in bijvoorbeeld Goldwave en het balans helemaal naar rechts draai, ik gewoon over allebei de kanalen het geluid blijf horen, echter wel mono.....

Als ik met Windows Media Player een MP3 open van een willekeurige artiest (door mijzelf geript met een andere computer) dan is dat wel stereo, terwijl een MP# van mijn song wel mono is.....

Als iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag.

Groetjes van Rudo

Inmiddels heb ik het opgelost. Er is een instelling van de geluidskaart die surround geluiden beter laat klinken. Daarom zijn sommige MP3 bestanden wel goed hoorbaar omdat die als 5.1 zijn opgenomen.....

Groetjes van Rudo

Laatst gewijzigd:
Back