Farfisa syntorchestra

zo, da's een ouwetje, maar hij ziet er wel goed uit.

nou, de laatste keer dat ik m zag, mocht hij wel eens naar de kapper.

in ieder geval een sympathieke handelaar, die Leo

zo, da's een ouwetje, maar hij ziet er wel goed uit.

Ik waag me niet meer aan de Syntorchestra...klinkt fantastisch met wat reverb er overheen....maar bidden dat ie niet kapot gaat want het is totale Italiaanse meuk.

interessant om eens te inventariseren hoeveel leo's er wel niet zijn op het forum. denk dat er wel een oververtegenwoordiging van is;)

Wat is er zo moeilijk aan reparaties van zulke synths?

Alles is te repareren maar Italiaans materiaal is naar mijn idee altijd een beetje zozo..
Ik heb meerdere Farfisa's gehad en meestal wel iets defect of het voelt breekbaar aan.
Klinkt wel lekker!!

In ieder geval geen Korg jaren 70 betrouwbaarheid.

Ik heb de Syntorchestra de laatste paar jaar van 100 eu naar 800/1200 zien gaan..

Hij klinkt erg "jaren 70 Duitse krimi" Ik kan me voorstellen dat je hem zou willen gebruiken voor een filmscore. De constructie is matiger dan de sound. Volgens mij heeft het feit dat Klaus Schultze er mee heeft gespeeld ook veel invloed op de prijs.

Ik heb hem ooit gehad, begin jaren '90. Voor 25 gulden gekocht op een rommelmarkt, poly deel deed niks, mono deel was toen ook al behoorlijk brak. In de loop der jaren verder afgestorven. Geen idee meer wat er daarna mee gebeurd is. Die overdadige dubbele triggers en brakke schuiven in dat filmpje die had ik ook continu. Ik gok trouwens dat hij daar extra dik klinkt door die bak reverb en delay. Ik vond het mono deel vrij dun, maar ik had dus ook die strings er niet onder :D

Ik heb hem ooit gehad, begin jaren '90. Voor 25 gulden gekocht op een rommelmarkt, poly deel deed niks, mono deel was toen ook al behoorlijk brak. In de loop der jaren verder afgestorven. Geen idee meer wat er daarna mee gebeurd is. Die overdadige dubbele triggers en brakke schuiven in dat filmpje die had ik ook continu. Ik gok trouwens dat hij daar extra dik klinkt door die bak reverb en delay. Ik vond het mono deel vrij dun, maar ik had dus ook die strings er niet onder :D

De schuiven zijn idd om te huilen, alsof ze van karton zijn. Goed testen voor verkoop want als ie rot is word het niet veel beter.

farfisa synthorchestra

farfisa synthorchestra

1200 is erg duur.
ik heb er recent eentje gekocht, rechtstreeks de eigenaar op youtube benaderd, en hij vroeg 700euro
dat scheelt 500 (in het potje voor reparaties)

Back