Steinberg The Grand 2

k_spee

Ingeburgerd
Ik ben een beginneling als het gaat om sequencing en Cubase. Misschien dat ik daarom een domme vraag stel.
Op dit moment ben ik in het bezit van Cubase AI en Steinberg The Grand 2. Dit in combinatie met een Yamaha S90XS.

Is het mogelijk om de sounds van Steinberg The Grand 2 in de synth op te slaan, zodat je deze als los staande voices kunt gebruiken.

Ik denk het niet, want dan zou je moeten samplen en de vraag is of jouw Yamaha dat kan

Paul

technisch gezien kan je die piano vst wel samplen. je mist wel de sfx zoals ze bedoeld zijn, dat is wat het een goede plugin maakt.

Op de buhne ga je het verschil niet echt snel horen. En thuis gebruik je gewoon je computer lijkt me. Welk doel dient het dan?

Resamplen? Lijkt me een heel karwei, zeker omdat je 88 tonen hebt met verschillende velocity's. Is niet echt een optie. Als je die Steinway toch live wilt gebruiken moet je eigenlijk een laptop op het podium zetten, maar dat is het zeker niet waard als je al een S90ES hebt.

Dus nee, eigenlijk niet haalbaar..

handmatig lijkt me dit niet te doen, maar er zijn programma's op de markt die dit voor je doen. Een goede is sample robot, die op verschillende velocities en noten een sample pack voor je klaar maakt. Daarna hoef je hem alleen nog maar even in elkaar te zetten op de Motif.

Ik heb dit gedaan voor een aantal patches vanuit omnisphere voor gebruik in de Korg M3. Het resultaat was 1 op 1 maar dan in de korg m3 hardware.

Maar handmatig, lijkt me dit praktisch onbegonnen werk.

Back