Korg MS-10 - ruis(t)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Agent-e

Nieuwkomer
Hallo,

De laatste tijd heb ik het idee dat mijn MS-10 veel meer "ruist" dan normaal. Bij een sinus is het helemaal goed te horen. De ruis zelf word niet beinvloed door de freq-cutoff, het lijkt daarna te zitten, en het begint zodra de toets word aangeslagen totdat er geen geluid meer is. Zonder toetsaanslag is de lijn zo goed als schoon.

Nu ruisen oude bakken natuurlijk, maar zijn er wellicht oorzaken bekend waardoor dit na verloop van tijd meer kan worden? De analoge onderdelen zijn niet bepaald de nieuwste meer uiteraard

grt
Lars

het valt je nu meer op .zou kunnen met digtaal werkt waar dit of niet of minder in zit. de ms10 gebruikt ruis om geluid te produceren. probeer eerst eens een hele ander patch van af begin. zonder kabels.

het kan ergens in de vca zitten. als het echt opvalt , ga even langs een reparateur voor een service beurtje ( waarbij je tevens mogelijk even de elco's van de voeding meeneemt ), meestal erg goed te betalen en weer jarenlang zorgeloos plezier .

Hi Lars,

Wat R02 en Sunny Pedaal over het probleem zeggen is zeker een mogelijkheid.
De hele MS en PS serie van Korg is nu in rap tempo aan het degraderen.
In het geval van de MS serie heeft Sunny Pedaal aangaande de MS serie een punt (de z.g. Elco's).
In het geval van een servicebeurt dienen die allemaal vervangen te worden.

Het specifieke van jouw klacht kan ook duiden op een ander onderdeel in de reeks die na de VCF komt. Hiertoe zijn een transisttor (simpele VCA) en/of de uitgangs OpAmp chip kandidaat.

Ook mijn advies is; een complete service te laten doen, waar niet enkel het huidige probleem wordt verholpen, maar ook jouw MS10 weer een tijd vooruit kan.

Met vriendelijke groet,

Marc Marc

------------------------------------------------------------------------------------------------

Marc Marc Amsterdam
Tel: +31 (0)20 625 98 47 / +31 (0)6 417 317 62
http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back