SCSI over USB

n0_key

wazzaaa!
Mijn mooie nieuwe EMU E5000 is vanmiddag binnen gekomen. Afgezien van het feit dat ik nog geen externe SCSI cd-rom, HD en kabels (midi en audio) beschikbaar heb, hartstikke tof :dubbel:

Nu wil ik dat ding straks aan een pc hangen voor het betere Recycle en librarian werk. Hoewel ik daar waarschijnlijk een aparte pc voor ga gebruiken naast mijn DAW, vroeg ik me af of dit een optie is, Adaptec USB2XCHANGE.

Met dat apparaat kan je dus SCSI-en over USB. Heeft iemand al ervaringen met zoiets dergelijks. Zou het kunnen werken? Een educated guess?

Het lijkt mij een prima oplossing. Als er iemand ervaring heeft met het maken van scsi producten is het adaptec wel. Als je een scsi controller plus kabel moet kopen ben je al snel net zo veel kwijt. Verder kost dat je dan weer een pci slot en een IRQ. Dit lijkt me wat dat betreft erg fijn. Wil je een beetje fatsoenlijke snelheid houden moet je alleen wel usb 2.0 poorten in je systeem hebben zitten.

Ik gok dat het wel zal werken.

Het zou voor windows geen verschil mogen maken of die SCSI controller nu
rechtstreeks aan het mobo hangt, op een PCI slot zit of aan een USB poort hangt.
Dit zou voor je OS volledig transparant moeten zijn.

Ik zou er ook wel op letten (zie Skipsel) dat je een USB2.0 slot op je PC hebt.
Dit is immers veel sneller. 480MB/sec denk ik.

Het algemene principe van sampletransfer van je PC naar je EMU vind je hier

Laat ons weten hoe het gegaan is,
want ik heb vorige week ook een e5000 besteld
en zal dezelfde operatie moeten uitvoeren.

De kabels liggen bij mij wel al klaar :D

Ik heb mijn Iomega SCSI Jaz drive aan mijn USB1 poort hangen. Maar dit is niet aan samplers gekoppeld, en via een eigen plug van Iomega (die verdacht veel lijkt op het Adaptec dingetje! Het werkt perfect hoor!

Groet,
Roy

Ik blijf toch een beetje huiverig. Dat mijn pc de sampler ziet, dat wil ik wel geloven. Andersom zou vervolgens wel een probleem kunnen zijn.

En hoe gaan Recycle en Wavelab hier mee om als ik wil SMDI-en? En de EMU software?

Ik zal wel een ie-meeltje sturen aan Adaptec, is kijken of die wat zinnigs te melden hebben.

@ r.5; ik heb Rich al een ie-meeltje gestuurd over dit fenomeen. Ik heb een Emu gekocht vanwege o.a. zijn constante loftuigingen...

Tsja dan is die USB poort van Akai toch wel handig.

Maar ik doe mee met 'de jongens'. Het lijkt me dat het wel kan.
Maar 80$ is nou ook weer niet echt goedkoop.

even offt.

Heb je de Emu nieuw gekocht?
En eventueel waar?

ont.
Usb blijft natuurlijk wel traag met z'n 12kb/s
Fire-wire bijvoorbeeld is 400 en er is ook 800kb/s.
Of het moet Usb 2 zijn, dan praten we weer.
Ook iets om rekening mee te houden....

Michael.

Heej Mikey, zeker nog nooit van USB2.0 gehoord? Is toch echt net zo snel als firewire. Het toeval wil dat dit SCSI ding geschikt is voor 2.0, dus dat is geen zorg.

Ik heb 'm bij Thomann gekocht. Voor 523 euro staat ie op de stoep. Ik had nog 128MB geheugen, dus ik ben het mannetje. Het FX board is nog duurder dan de deze sampler...

Hmmz Met usb 1.1 kun je echt wel 700-800 kbps halen.
USB 2.0 is in theorie 480 Mbps maar dat haal je in werkelijkheid noooooooooooooit. Met 4mbps mag je blij zijn. Misshien als de apparaten nog verder geoptimaliseerd worden zullen er nog wel hogere snelheden mogelijk zijn. Maar ja 4mps is toch ook snel genoeg?

Origineel geplaatst door n0_key
Heej Mikey, zeker nog nooit van USB2.0 gehoord? Is toch echt net zo snel als firewire. Het toeval wil dat dit SCSI ding geschikt is voor 2.0, dus dat is geen zorg.

Ik heb 'm bij Thomann gekocht. Voor 523 euro staat ie op de stoep. Ik had nog 128MB geheugen, dus ik ben het mannetje. Het FX board is nog duurder dan de deze sampler...

Thnx,
Ik had al iets over usb2 geschreven,,,misschien over het hoofd gezien?

Michael.

Origineel geplaatst door Skipsel
Hmmz Met usb 1.1 kun je echt wel 700-800 kbps halen.
USB 2.0 is in theorie 480 Mbps maar dat haal je in werkelijkheid noooooooooooooit. Met 4mbps mag je blij zijn. Misshien als de apparaten nog verder geoptimaliseerd worden zullen er nog wel hogere snelheden mogelijk zijn. Maar ja 4mps is toch ook snel genoeg?

als je een hele dag de tijd hebt ok,
anders:(

Michael.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik USB van PC naar Akai Z4 en zit rond de 600-700kb/s, wat mij betreft snel genoeg ;)
Retestabiel!!!!

gr. Mario

USB - SCSI zou niet kunnen werken omdat over SCSI een andere voedingsspanning loopt die niet over USB beschikbaar is. De apparaten die daar gebruik van maken (en dat zijn er weinig) zullen niet werken.

Grtz,
Jeroen

D'r zal vast wel een adapter bij zitten. Kan niet missen.

USB - SCSI zou niet kunnen werken omdat over SCSI een andere voedingsspanning loopt die niet over USB beschikbaar is. De apparaten die daar gebruik van maken (en dat zijn er weinig) zullen niet werken.

Grtz,
Jeroen

Den zet jer toch een poar ledjes tussen :D

Origineel geplaatst door mario
Ik gebruik USB van PC naar Akai Z4 en zit rond de 600-700kb/s, wat mij betreft snel genoeg ;)
Retestabiel!!!!

gr. Mario

Dat gaat dus niet lukken, ook met USB2 niet (max 412).
Dus wil wel eens weten hoe je dat doet?

Apple had fire-wire op 400 en nu ook 800, maar goed
dat is Fire-wire en dus geen USB.
Misschien wat cijfers door elkaar gehaald?

Michael.

Laatst gewijzigd:
Jij haalt cijfers door elkaar. USB 1.1 kan maximaal ruim 1000 kilobyte per seconde over de lijn. Dat is dus 1 megabyte per seconde. Firewire en USB 2.0 zitten zo rond de 40 megabyte, dus niet kilobyte. 40 megabyte is gelijk aan 400 megabit. Wellicht dat je je daarin vergist?

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Jij haalt cijfers door elkaar. USB 1.1 kan maximaal ruim 1000 kilobyte per seconde over de lijn. Dat is dus 1 megabyte per seconde. Firewire en USB 2.0 zitten zo rond de 40 megabyte, dus niet kilobyte. 40 megabyte is gelijk aan 400 megabit. Wellicht dat je je daarin vergist?

Grtz,
Jeroen

Je hebt half gelijk, het is idd 400 megabit, alleen dan delen door 8 is dus 50 mb/s theoretisch.

Zie:

http://www.computer.org/multimedia/articles/firewire.htm

http://www.yale.edu/pclt/PCHW/usbfirewire.htm

Michael.

Alleen moet je niet delen door 8 maar door 10, iedere byte gaat vergezeld van een start en een stopbit. Dat heeft iedere seriele interface, ook MIDI...

Grtz,
Jeroen

Back