SCSI over USB

Weet je wat mooi klote is; ze hebben geen support voor de macintosh.........
Ik heb zo ie zo geen vertrouwen in adaptec, ze stoppen meestal erg snel met het supporten van hun producten.

USBXchange_productshot.jpg

misschien zo iets ?

ik heb wel eens gelezen dat het vrij veel problemen oplevert..... zelf geen ervaring maar is het niet makkelijker om gewoon een PCI SCSI kaartje in je computer te proppen?

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb wel eens gelezen dat het vrij veel problemen oplevert..... zelf geen ervaring maar is het niet makkelijker om gewoon een PCI SCSI kaartje in je computer te proppen?

je haald me de woorden uit de mond Olaf....

Origineel geplaatst door bambamstudio
je haald me de woorden uit de mond Olaf....

Ik ben van plan om met een laptop te gaan knutselen want ik moet ruimte vrij maken, Bestaat er eigenlijk SCSI voor laptops??

Weet iemand of ik de Adaptec USB2Xchange kan gebruiken om
samples op te laden vanuit Zoeos via de USB poort van mijn laptop
naar de SCSI bus van mijn Emu E5000 Ultra and of ik ze dan
ook kan saven op mijn interne IDE harde schijf?

linkje

Ik zou graag filetransfers van mijn laptop/PC naar mijn E5000Ultra doen mbv SMDI zoals hier beschreven
maar dan met een "Adaptec USB2Xchange" (USB2) ipv een "Adaptec 2906" (PCI).

Ik weet ondertussen wel al dat ik een E4 geformateerde SCSI disk zal moeten gebruiken. :biertje:
Nu zou ik ook graag weten of er hier iemand weet of SMDI ook over USB kan dankzij deze kabel?

ik heb ff voor je gekeken naar de prijzen op alternate.nl
PCI-SCSI begint bij 39,-
usb scsi bestaat dat dan? 8o)

scsi apparatuur via adaptec usbxchange

scsi apparatuur via adaptec usbxchange

Apparatuur van emu is niet via een adaptec usb xchange aan te sluiten aan de computer.

De door adaptec geleverde driver is bedoeld om windows te laten zien dat er een apparaat is aangesloten aan de xchange. Zplang andersom het apparaat wat is aangesloten aan de xchange zelf verder dom is en geen informatie m.b.t. de aansluiting nodig heeft dan zal het dus werken.

Bijvoorbeeld externe scsi scanners. Een adaptec xchange is dus ideaal om een ouderwetse scsi professional scanner te bemachitigen op marktplaats en zo aan een traditioneel pc systeem aan te sluiten.

De emu is echter een intelligent apparaat, heeft zelf een ingebouwde scsi interface. Het operating systeem van de emu zou dus ook de beschikking moeten hebben over adaptec usb driver informatie zodat het de scsi xchange ziet, zo is het echter niet. Wat ie wel heeft is dat de pc zijde downwards compatible is met de emu scsi kaart, waardoor de emu scsi kaart ook probleemloos een reguliere scsi kaart in een pc herkent.

Probeer je het dan gebeurd het volgende. Je sluit de emu aan via scsi xcgange en je operating system geeft aan nieuw apparaat gevonden op dat moment is de harddisk van de emu reeds aangesproken, en een lock uo is het gevolg. Ofwel niet meer benaderbaar. De enige oplsiing is alles op je interne emu harddisk weer terug zetten.

Conclusie domme apparaten werken uitstekend via de adaptec usb xcchange, inteligente helemaal niet.

Dit is het !! antwoord op een uitgebreide thread, hoe weet ik het, het overkwam mijzelf, door een recente aanschaf van de adaptec usb2xchange.

Re: scsi apparatuur via adaptec usbxchange

Re: scsi apparatuur via adaptec usbxchange

Origineel geplaatst door paulifra
Apparatuur van emu is niet via een adaptec usb xchange aan te sluiten aan de computer.

Conclusie domme apparaten werken uitstekend via de adaptec usb xcchange, inteligente helemaal niet.

Dit is het !! antwoord op een uitgebreide thread, hoe weet ik het, het overkwam mijzelf, door een recente aanschaf van de adaptec usb2xchange.

Bedankt om je ervaring met ons te delen. :okdan:

het is al gezegt, maar ik wil het nog even verifieerren. die usb-scsi kabel werkt niet met emu e5000 ultra.
en sowiezo ook niet onder mac os x. daarvoor kan je het beste een adaptec 29160 aanschaffen.
deze is 3.3 volt en 64 bit en past dus in een g5.

*note*
echter ik heb zelf nog nooit (via smdi) een sample transfer kunnen doen van mijn g5 naar die e5000. onder windows ging het wel goed. ik heb twee programmatjes geprobeerd, een gratis SMDI programmatje en bias peak. goeie kans dat het met zoeos wel werkt, maar dat heb ik niet geprobeerd onder os x.

eventueel kan je nog een scsi schrijf delen tussen je computer en de emu; op die manieer kan je toch nog samples verplaatsen. dit werkt niet met de interne ide schrijf trouwens...

succes!

Origineel geplaatst door wires
het is al gezegt, maar ik wil het nog even verifieerren. die usb-scsi kabel werkt niet met emu e5000 ultra.

Thanks... :biertje:

Back