Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
)
. Ben nog maar een beginnerling in deze circuit wereld, maar het gaat de goede kant op!@Richard
Valt daar een soort headroom voor te maken binnen de synth? Of is dat gewoon degelijk rekening houden met het volume tijdens het maken van sounds?
Heb nu het geld bij elkaar en ga de onderdelen bij elkaar zoeken en bestellen.
Vroeg me alleen nog een ding af. Stel je hebt meerdere pcb's, kan je zoiets naar 1 stekker toe leiden?
Ik zie vaak van die 12+ GND en 12- voor de stekker/adapter. Kan je dat bijvoorbeeld doorlussen.
voorbeeld:
pcb 1 draadjes op de 12+, GND en 12- gesoldeerd op pcb 2 12+, GND, 12-.
Op dezelfde plek van pcb 12 zit de adapter dinges gesoldeerd.
Of moet je hiervoor een apart iets hebben.
Beetje vage uitleg maar hopelijk snappen jullie een beetje m'n vraag.
EDIT:
heb ik hiervoor dus een powersupply nodig, waar je 2 pcb's voeding kan geven?!
Alright alright.... en die transformator moet dan op die power supply pcb gesoldeerd worden ?
Ok ik ben even het spoor bijster.
Als je de doepfer symmetrische voeding hebt. Dan kan je daar 2 verschillende pcb's op aansluiten, zodat ze allebei voeding krijgen?
Goedkoper alternatief wat manvsmachine aangaf is dat ik de symmetrische voeding pcb koop samen met een externe transformator(?) om hetzelfde te kunnen bereiken?
Op welke plekken soldeer je de pcb's uberhaupt vast op de voeding? Is daar ruimte voor 2 pcb's e.d.?
vraag 2... Ik zit nu een beetje onderdelen bij elkaar te zoeken. Kan iemand mij de voor en nadelen geven van bepaalde potmeters? Betreft verschillende ohm's.
Hier staat een lijst met onderdelen voor diy synth (http://www.doepfer.de/pdf/DIY_SYNTH_bom.pdf) en er staat bijvoorbeeld dat potmeters tussen de 50 en 100k goed zijn. Nou is 50 - 100k toch best een verschil en vroeg me af wat nou precies de voordelen en nadelen daarvan zijn.
Kan iemand mij nog helpen wat betreft m'n vraag over potmeters?