Midi to Sync converter gezocht

Status
Please reply by conversation.

Eklektric

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een midi to sync convertor voor mijn TR-606 (din sync out) te syncen met de SP-404 (enkel midi in)

Zoek je dan geen Din sync>midi klok?

Enige wat ik zo snel kan bedenken is een loss klok, bij Roland SBX-80.
2 keer midi klok uit en 2 keer din sync uit.
Kost wat, kan veel...........

Dat kan niet.
Wat jij wil is vrij lastig.
Ik denk dat je zelfs per se een vintage apparaat moet kopen.
Van sync maar midi clock..dat kan een Roland SBX80 bijvoorbeeld.
Of een Garfield.

den ene beweert van wel, de andere niet :)
in ieder geval bedankt voor de info, ik zal het dus eerst eens probere met de dtronics convertor, moest dit niet lukken laat ik je iets weten voor dat midi convertor printje.

De bedoeling is dat als ik play druk op de tr-606, de sequence op de sp-404 start op hetzelfde moment...

Je kunt ook een derde apparaatje erbij nemen met midi-out die je gebruikt voor de midi timing.
Midi naar een midi to sync met een midi-thru, en die doorlussen op de midi-in van de SP-404.

ik heb een oudere versie van de Dtronics, deze kan inderdaad din sync naar midi omzetten. prima ding, alleen de behuizing en connectoren zijn gammel. die nieuwe versie ziet er al wel steviger uit.

Jep, dinsync naar midi kan hij inderdaad...

@electrovolt, wil je mij een berichtje sturen met je bevindingen en opmerkingen over connectoren enz?
Die info neem ik graag mee voor een evt. nieuwe versie..

Ik heb net zo'n dtronics convertor gekocht. Het syncen van de tr606 met ableton gaat perfect. Maar ik krijg hem niet gesynced met de sp404. Ik heb alle midi sync settings geprobeerd in de 404 (aut, tmp, off) maar nog start de 404 niet samen met de 606. Kan iemand mij helpen hiermee?

en lukt het wel als je : ableton --> converter en dan converter-->sp404 ?
leg eens duidelijker uit welke midi in/out naar welke midi in/out gaan

Het is gelukt! Snap nog steeds niet wat ik verkeerd deed maar nu werkt het in ieder geval, wel spijtig dat er soms iets of wat latency tussen de 606 en 404 zit waardoor de 404 lichtjes achterloopt soms.

Status
Please reply by conversation.
Back