Video van Corel VideoStudio Pro naar Logic 9

Jacquelien

Stamgast
Lieve forumgasten,

Ik heb een filmpje gemaakt in Corel VideoStudio Pro X4. Deze wil ik invoeren in Logic 9 om er muziek onder te zetten.

Mijn vraag: In welk formaat moet ik het filmpje in Corel renderen, zodat mijn Mac het in Logic kan oppakken? Ik kan kiezen uit
DV
HDV
DVD
AVCHD
WMV
MPEG-4
FLV

Ik heb het volgende al geprobeerd: het filmpje renderen in Corel, vervolgens op een USB-stick gezet en daarna op de Mac ingevoerd, maar het werkt niet. Moet het eerst nog omgezet worden in een ander formaat? Zo ja, hoe doe je dat?
Wanneer ik het invoer op de Mac, kan het filmpje niet afgespeeld worden. Het bestand is dan niet aanklikbaar en blijft lichtgrijs.

Hoe moet dit precies?

Dank je wel Daan. Duidelijk filmpje trouwens. Maar ik had in Corel het filmpje al in MPEG-4 gerenderd. Vervolgens had ik het op een USB-stick gezet, maar kon het niet afspelen op mijn Mac. Hoe zou dat komen?

Kun je het wel via andere software afspelen, of ondervindt je daar ook problemen?

Ik kan het MPEG-4 bestand wel afspelen op de laptop in Windows Media Player. Alleen als ik het invoer in op de Mac blijft het lichtgrijs en is het niet eens aan te klikken.

Heb je op de Mac wel iMovie dan ofzo? klinkt een beetje als.. en ik durf het bijna niet te zeggen... dat je niet alle codec's (Quicktime en meer) op de Mac hebt om e.e.a. af te kunnen spelen.

Ik heb daar Perian voor geïnstalleerd, dat is een codec-pakket voor OSX.

Ik heb idd ook Perian, maar er zit geloof ik ook Quicktime op geïnstalleerd. Zou mijn fout misschien liggen bij het op USB-stick zetten? Dat het niet goed gekopieeerd is naar de USB-stick?
Ik ga het nog eens proberen. Ik laat zsm weten hoe het verlopen is. Ik ga eerst eens kijken of ik op de laptop het filmpje vanaf USB geopend krijg.

Vrouwen en techniek; zal dat ooit samengaan??????! Wat een zelfspot weer ;)

Als je in Windhoos de usbstick niet goed afsluit dan kan het zijn dat de bestanden niet benaderbaar zijn. Dus gewoon via de werkbalk ff de usbopslag uit laten spugen.

Lieve forumgasten,

Ik heb een filmpje gemaakt in Corel VideoStudio Pro X4. Deze wil ik invoeren in Logic 9 om er muziek onder te zetten.

Mijn vraag: In welk formaat moet ik het filmpje in Corel renderen, zodat mijn Mac het in Logic kan oppakken? Ik kan kiezen uit
DV
HDV
DVD
AVCHD
WMV
MPEG-4
FLV

Ik heb het volgende al geprobeerd: het filmpje renderen in Corel, vervolgens op een USB-stick gezet en daarna op de Mac ingevoerd, maar het werkt niet. Moet het eerst nog omgezet worden in een ander formaat? Zo ja, hoe doe je dat?
Wanneer ik het invoer op de Mac, kan het filmpje niet afgespeeld worden. Het bestand is dan niet aanklikbaar en blijft lichtgrijs.

Hoe moet dit precies?

De video weergave van Logic werkt prima met Quicktime DV25.
Als je Quicktime Pro hebt op je Mac, kan je hiermee het filmpje exporteren als Quicktime DV, en dan importeren in Logic.

Back