Rare tik begin wav bij sequencing in FL

stevy

Ouwe rot
Hi synthforummers!

Ik heb hier een vaag probleempje. Ik heb een stukje vocal bewerkt maar op 1 of andere manier zet hij er een gigantische tik voor. Hij doet dit op zo'n 2/3 plekken in mijn track (ook met andere WAV's) en het bizarre is dat wanneer ik mn playlist iets voor het af te spelen wavje zet je niks hoort, echter wanneer ik een minuut voor het betreffende punt afspeel hoor je het wel. Hetzelfde geldt voor het renderen. Als ik mijn hele track render hoor je het wel, het betreffende stuk zelf renderen en je hoort niet? :S.

In de bijlage een mp3. Alvast hartelijk dank voor de input!

Attachments

• fout.mp3
    20,8 KB · Bekeken: 86
Hoe ziet 't er uit in een wave editor? Alleen de sample zelf dan dus.

ik denk dat je de latency te kort hebt ingesteld en je geluidskaart deze snelheid niet aan kan.

via opties kan je bij audio de latency (al dan niet via ASIO) hoger zetten.

Hoe hoger hoe minder de kans op de klikjes, maar hoe langer het duurt voordat je het geluid hoort.

Bedankt voor het meedenken! Na uren kutten lijkt het een bug in 1 van mijn AVOX plugins... me vocal wet renderen en terug plakken lijkt de oplossing. Op zoek naar een update dus :).

het zal niet aan z'n latency liggen. Gezien hij het over renderen in fruityloops had en fruityloops rendert in de background (oftewel net zo lang mag doen over een geluidje als dat die zelf kan gezien de beperkte cpu), zou met deze manier geen tik te horen mogen zijn.. Ik zit er eerder aan te denken dat die plugin van hem een demo versie is of dat (indien die geregistreerd is) er een fout zit in de plugin-registratie (bijv. soms bouwen synthesizer-bouwers er een wav-player in of extra oscilator die eens per minuut een tik/piep/stilte in laat komen. Zou kunnen dat er hier nog steeds een restant is over gebleven waardoor er bijvoorbeeld nog steeds een adsr wordt getriggered en voor een DC-offset zorgt of zoiets.).
sik

Kun je de onbewerkte vocal .wav eens posten (of in ieder geval het beginstukje waar de tik in zit)?

ik heb dit trouwens zelf ook al eens gehad met een of andere gratis plugin, verpeste de hele mix na het renderen, terwijl dit niet te horen was in fruity loops zelf.

volgens mij heette die plugin rednef twin. Z'n distortion

Back