Alesis M1 520USB probleem, met iMac

Oxy-Yan

Action
Sinds afgelopen week heb ik een probleem met mijn Alesis monitoren (M1 active 520 USB):
Als ik geluid speel vanaf mijn Mac, via de usb ingang op de Alesis, klinkt het geluid zwaar beroerd.

Alsof het 4 bit is, heel erg korrelig. Het is met name hoorbaar bij zachte, uitstervende geluiden. Zeer irritante digitale ruis.

Ik heb een test uitgevoerd met een Windows-laptop, daarbij was het probleem niet aanwezig. Dus de USB interface in de sprakers zijn goed.
Kennelijk is het iets in mijn iMac?

Google of de winkel waar ik de monitoren gekocht heb, biedt geen oplossing. Apple weet er evenmin van. De USB poorten werken verder prima.

Hebben meer mensen dit probleem, of belangrijker... Enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik heb exact hetzelfde een keer gehad met een zgn. "plug and play" USB geluidskaart op OS X; dat met name de zachte passages heel erg gruizig werden. Ook bij mij stopte het in eerste instantie als ik van poort wisselde, totdat alle poorten het hadden. Niet om je te willen teleurstellen, maar daar heb ik toen nooit een oplossing voor gevonden ;) heb inmiddels een Firewire geluidskaart.

Wat zegt Alesis erover? (het is tenslotte hun apparaat...)

Wat zegt Alesis erover? (het is tenslotte hun apparaat...)

..Er bestaat geen Alesis Nederland, kan ze dus niet effe bellen... Enig rondzoeken op internet leverde me niets op. Er zijn geen drivers-updates beschikbaar op hun site. Ook wordt er nergens over een gesproken.

Op een apple-support-community is het wel behandeld; daar kwamen ze met de USB-wissel oplossing, maar zoals jij ook ontdekte, dit is een tijdelijke oplossing!

Voorlopig maar even de Jack-inputs gebruiken.

Back