Hallo,
Om eventueel mijn mixen wat beter te krijgen, heb ik mijn studio gemeten met de ARC4 Analysis software van IK Multimedia, zodat ik vervolgens met bijhorende correctie plugin over mijn master, hier en daar vanzelf wat aanpassingen doe, die mijn mix beter zouden moeten maken.
Zoals je ziet op de grafiek, wordt er rond de 100hz een bell van tegen de +12dB gemeten. Na correctie met de EQ VST van ARC op mijn master, gaat er dus 12dB rond de 100hz van mijn geluid af, waar ik dan vervolgens tegen aan moet mixen.
Na die -12dB klinkt een en ander natuurlijk helemaal nergens meer naar, dus ik moet die 12dB er weer in draaien. Ik vraag me af of dit wel klopt, 12dB erin draaien, dat is niet niks
Ik bedoel, als ik een 909 kick opneem. En die software draait -12dB van die bass/body eruit en ik draai die er vervolgens weer in, en ga dit dan uiteindelijk renderen zonder de correctie, dan heb ik een 909 kick met +12dB rond de 100hz, dat lijkt me wat teveel van het goed.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Gebruik ik de plugin verkeerd? Alvast bedankt voor de hulp.
Om eventueel mijn mixen wat beter te krijgen, heb ik mijn studio gemeten met de ARC4 Analysis software van IK Multimedia, zodat ik vervolgens met bijhorende correctie plugin over mijn master, hier en daar vanzelf wat aanpassingen doe, die mijn mix beter zouden moeten maken.
Zoals je ziet op de grafiek, wordt er rond de 100hz een bell van tegen de +12dB gemeten. Na correctie met de EQ VST van ARC op mijn master, gaat er dus 12dB rond de 100hz van mijn geluid af, waar ik dan vervolgens tegen aan moet mixen.
Na die -12dB klinkt een en ander natuurlijk helemaal nergens meer naar, dus ik moet die 12dB er weer in draaien. Ik vraag me af of dit wel klopt, 12dB erin draaien, dat is niet niks
Ik bedoel, als ik een 909 kick opneem. En die software draait -12dB van die bass/body eruit en ik draai die er vervolgens weer in, en ga dit dan uiteindelijk renderen zonder de correctie, dan heb ik een 909 kick met +12dB rond de 100hz, dat lijkt me wat teveel van het goed.Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Gebruik ik de plugin verkeerd? Alvast bedankt voor de hulp.