Plugiator is dat iets of niet

Ik heb een Plugiator.
Sinds 1999 ben ik een ware liefhebber van het SCOPE-platform. Met name de analoge emulaties zijn wat mij betreft geweldig.
Het nadeel van m'n SCOPE vind ik dat ik het niet gewoon aanzet en gelijk kan spelen.
Daarom heb ik ook een Plugiator. Aanzetten en je hebt gelijk toegang tot 8 van de mooiste SCOPE synths.
Als emulatie van analoge synths je ding is en je wat kunt met een top-vocoder is het een aanrader.
Het apparaat is niet multi-timbraal, dat zou een nadeel kunnen zijn.

Hier ook een tevreden Plugiator gebruiker.
Ik vind de instrumenten erg goed klinken, hoewel ik ze niet allemaal even vaak gebruik.
De Drum´n´bass plugin is de enige waar ik niets mee heb en waar ik niet mee uit de voeten kan.
De editors zijn wat mij betreft prima, maar tegenwoordig edit ik voornamelijk via de iPad.

Zoals gezegd is hij niet multitimbraal en ook qua controllers vind ik hem niet ideaal.
Toegegeven, de belangrijkste parameters hebben wel een knop, maar met 5 knoppen per plugin is het niet mogelijk uitgebreid te editen op het apparaat. De software editors maken dit tekort ruimschoots goed en aangezien de meeste parameters via CC worden aangestuurd is het programmeren van een template in een midi controller geen moeilijke klus.

Net zoals Wanrer was ik al langere tijd onder de indruk van de Scope instrumenten, maar lag dit toch lang buiten mijn bereik. Met de Plugiator kreeg ik alsnog de beschikking over deze plugins, voor een mooie prijs.

groet

Tom

Back