BCR2000 overlay - ik kom er niet uit

FrankieMachine

Stamgast
Op Mountain Utilities vond ik een fraaie overlay (plus sysex) voor de BCR2000, zodat je deze kunt gebruiken om de Roland JX-10 (met Vecoven-upgrade) aan te sturen. Nu wil ik 'm graag op vinyl of iets gelamineerds laten printen, en mijn printtoko vraagt me om contourlijnen aan te brengen (iets met strokes), zodat hun apparaat weet waar het moet snijden. Dus... mag ik heel brutaal vragen of iemand hier verstand heeft van Inktscape?

Ik voeg de bestanden voor de zekerheid bij als pdf's. Ik heb tevens de tif-files, die zijn een stuk groter.

Liefst heb ik dat iemand het voor mij wil doen, dan heb ik daar een royale kop koffie met wat lekkers erbij voor over.

Attachments

• Vec4 JX10 Template 07SEP16 33d def2.pdf
    677,4 KB · Bekeken: 44
  • Vec4 JX10 Template 07SEP16 33c def2.pdf
    429,6 KB · Bekeken: 32
Contourlijnen zijn een soort masker. Vaak stuurt zo'n drukwerkbedrijf een handleiding mee voor Adobe Illustrator (de trial versie kan je daar voor gebruiken) om de afbeelding te arceren in vector (een soort schaalbare pixel) lijnen. Deze vector lijn moet ondoorbroken zijn en in een bepaalde kleur. Houd er rekening mee dat bij het uitsnijden er een witte lijn over blijft, omdat die vector lijn omringt moet zijn door wit of transparantie. Het is goed mogelijk dat als er knopgaten zijn dat je die achteraf zelf verder moet uitsnijden. Ik zou aanraden om iets meer te betalen zodat het drukwerkbedrijf dit voor je gaat doen of een kant en klare overlay te kopen.

Ik heb een keer dit zelf gedaan en het is een rotklus om zelf te doen. Heel veel heen en weer gaan met het drukwerkbedrijf omdat de aanlevering niet goed was. Bijvoorbeeld omdat de vector lijn niet helemaal onderbroken was of een bepaalde kwastinstelling niet goed stond. Kortom niet aan beginnen. :stupid

De bestanden hebben geen afloopgebieden en snijtekens.
Maar als je aangeeft dat het na het printen schoon gesneden
moet worden dan moet die persoon weten wat je wil.
In het geval van deze twee afbeeldingen, simpel alle wit weg snijden.
Laat het printen op 150 of 200 gram papier en voorzie dat achteraf
met een transparant plakfolie.
Hierbij de printbare bestanden in pdf formaat.

Attachments

• Bestanden.zip
    500,8 KB · Bekeken: 32
De bestanden hebben geen afloopgebieden en snijtekens.
Maar als je aangeeft dat het na het printen schoon gesneden
moet worden dan moet die persoon weten wat je wil.
In het geval van deze twee afbeeldingen, simpel alle wit weg snijden.
Laat het printen op 150 of 200 gram papier en voorzie dat achteraf
met een transparant plakfolie.
Hierbij de printbare bestanden in pdf formaat.
Ik kan maandag het eindresultaat ophalen bij PrinterPro in Delft - benieuwd! Hopelijk lijkt het hierop:

Attachments

• unnamed.png
    unnamed.png
    467,8 KB · Bekeken: 48
Hierbij de skin voor de BCR2000 / JX-10 met Vecoven. Ik heb hem als sticker laten afdrukken (best prijzig), maar hij past precies! Er mist 1 snijlijntje, dat heb ik met de hand geknipt.

De sysex voeg ik ook bij, die heb ik via-via en dus niet zelf gemaakt.

En shotje van het eindresultaat.

Attachments

• SRA3 snijlijnen sticker.pdf
    1,2 MB · Bekeken: 38
  • Vec4 SupJX Lo DCO+FLTR p3.syx
    11,4 KB · Bekeken: 30
  • Vec4 SupJX Lo LFO+ENV p4.syx
    9,4 KB · Bekeken: 23
  • Vec4 SupJX Patch Params p5.syx
    8,5 KB · Bekeken: 25
  • Vec4 SupJX Up DCO+FLTR p1.syx
    11,4 KB · Bekeken: 23