Aanrader voor compact USB powered midi keyboard?

jimmy

doubleplusgood
Voor mijn Maschine setup zoek ik een compact midi keyboard. Ik heb namelijk niet echt een studio en doe al mijn werk vaak gewoon met laptop vanaf mijn eettafel.

Omdat er ontzettend veel keus is in midikeyboards dacht ik een topic te openen, er is namelijk meer dan voldoende dat aan mijn eisen voldoet maar ik vrees dat ik misschien een nog mooier exemplaar over het hoofd zie.

Wat zoek ik?
- Compact midi keyboard met dus weinig toetsen
- Toetsen hoeven niet groot te zijn, ik kan sowieso niet echt spelen en zal het veelal gebruiken om wat geluidjes 'uit te proberen' en wat kleine stukjes in te spelen en later te quantitizen
- Keyboard moet USB powered zijn
- Indien mogelijk, graag wel toetsjes die enigszins wat velocity kunnen overbrengen
- Een paar rotaries zou ik wel fijn vinden al is het geen must, mits degelijke kwaliteit
- Compatible met MacOSX

Wat hoeft er niet op?
- Drumpads, aangezien ik daar de Maschine controller al voor heb

Ik heb niet echt een budget in gedachten maar uiteraard verwacht ik hier niet al teveel geld aan uit te geven. Zo heb ik bijvoorbeeld de Icon i-Key mini gevonden die lekker klein is (geen rotaries maar is niet einde v/d wereld) maar betwijfel of dat enige kwaliteit is. Wellicht hebben jullie goede ervaringen te delen met dit of een compleet ander type!

ik heb een lpk25
gebruik hem nu ipv m'n m'n novation remote SL61, perfect voor snel inspelen rifjes e.d.
en weinig ruimte :D

Korg Microkey lijkt inderdaad perfect voor jouw geval.
Ik heb zelf een Roland A500-S, maar die heeft 49 toetsen en is dus wellicht veel te groot.

Heb uiteindelijk de LPK25 gekocht. Ik heb alle suggesties / vergelijkbare modellen een beetje doorgenomen en deze kreeg toch de meest positieve feedback over het algemeen.

Mijn persoonlijke ervaring is ook goed, eigenlijk vergelijkbaar met wat ik las, namelijk een prima apparaat waar je niet te serieuze performance van mag/kan verwachten. Voor simpel even wat noten beluisteren en vlug iets inspelen (om meestal achteraf met de muis wat te finetunen) is het een prima apparaat.

Back