Frankfurt Musikmesse (Muziek beurs) 2012

edirol_pcr800

Ingeburgerd
Een vraagje..

Op Nederlandse beurzen is het niet toegestaan producten te verkopen. In Duitsland is de wet anders en kun je vaak wel kopen op beurzen. Mijn ervaring met andere beurzen is dat ik daar voor de halve prijs mijn spullen kan aanschaffen. Je moe dan wel verstand van zaken hebben en kunnen afpingelen. Dat laatste... daar ben ik in Duitsland berucht om 8):okdan::W:W

En dan nu mijn vraag:
KUN JE OP DIE FRANKFURTER MUSIKMESSE ALLEEN KIJKEN OF STAAN ER OOK MUZIEKZAKEN DIE IETS VERKOPEN?

In het laatste geval ben ik geïnteresseerd naar jullie ervaringen met aangeschafte apparatuur. Met electronica lijkt het me erg oppassen geblazen...

de frankfurter messe is in principe een vakbeurs bedoeld voor importeurs en professionele musikanten. Dat houdt in dat het niet als beurs bedoeld is voor mensen die direct iets willen kopen.

Er zijn wel wat kleine standjes waar je als je erom vraagt een blokfluit of een muziekboek kan kopen, maar als je voor het echte werk gaat zoals high end gear, synths of software dan gaat dat niet lukken om daar iets te kopen.

Het is wel een hele leuke beurs om te kijken overigens, je ziet daar wel het hele muzikale spectrum aan aanbod bij elkaar. Maar echte dingen aanschaffen lukt dus niet.

Het is wel een hele leuke beurs om te kijken overigens, je ziet daar wel het hele muzikale spectrum aan aanbod bij elkaar. Maar echte dingen aanschaffen lukt dus niet.

Nou ja zeg... je stond er nota bene bovenop, dat ik er twee jaar geleden een prachtige bamboe toeter heb gekocht.
Je weet wel, in de hal met die alpenhoorn.

Laatst gewijzigd:
Wanneer je zo goed kunt kletsen, kan ik je er wel op wijzen dat je bepaalde dingen kunt KRIJGEN. Dat is toch veel leuker? Maar dan moet je wel heel goed kunnen overtuigen...
En ze moeten je een beetje kennen.

Wout

Nou ja zeg... je stond er nota bene bovenop, dat ik er twee jaar geleden een prachtige bamboe toeter heb gekocht.
Je weet wel, in de hal met die alpenhoorn.
ja dat weet ik wel, daarom zei ik ook dat je daar wel een blokfluit en zo kan kopen :D
Er zijn wel wat kleine standjes waar je als je erom vraagt een blokfluit of een muziekboek kan kopen,

Maar het echte werk zoals High end FX, monitoren, headsets, synths dat kun je toch echt vergeten, maar inderdaad, zo'n blokfluitje als die van jou dat lukt wel :D

Tsk... een Xaphoon is ook een soort van high-end.
Oh ja, en ik herinner me nog een mooie AKG headset. Die blauwe.

Maar inderdaad. Een Kronos kopen (of bespelen... of aanraken...) kan je vergeten.

Tsk... een Xaphoon is ook een soort van high-end.
hehehe, voor mij als leek ziet het er gewoon uit als een blokfluit. Wat ik wel mooi vond was jouw blije blik toen je dat fluitje gekocht had. Ik heb zelfden iemand zo blij zien zijn met een fluit :D

Back