Fender Rhodes Piano Bass alternatief?

briangitaar

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben een gitarist en heb zeer weinig verstand van piano's, orgels, synths etc.
Dus bij deze vraag ik jullie om hulp. Ik speel in een power trio band waarbij de bassist af en toe op een philicorda wat dingetjes speelt. Nu klinkt de bas op de philicorda echt heel "cheesey" en leeg. Nu dachten wij om iets dergelijks aan te schaffen zoals een fender rhodes piano bass net zoals Ray van the Doors. Helaas gaat dit echt veel te ver boven ons budget en vroegen wij ons af of jullie een leuk en betaalbaar alternatief weten? Het hoeft echt niet de beste kwaliteit te zijn aangezien het echt een "erbij-instrument" is. Het is dus puur een kleine toevoeging aan de band. Alvast bedankt voor de tips etc. !!

Brian

koop ergens een tweedehands roland e serie keyboard of iets gelijkends van yamaha, dank dat daar heel aardige basgitren en synth bassen en ook piano's hammonds etc opzitten waarmee je heel aardig kan bassen.
zou voor minder dan 100 euro goed moeten kunnen lukken.
(philichorda is inderdaad niet het van je voor basgitaarpartijen naar mijn mening )

Ik weet niet hoe belangrijk de typen gitaar, bassen en effecten pedalen zijn. (behringer distortion of een tubescreamer). Maar zulke vergelijkingen gelden ook voor (bass) synths. hier een aantal suggesties die voor 250-350 te vinden zijn.

yamaha CS5 echt ouderwets analoge mono-synth. Geen zwaargewicht voor bassen, maar dat hebben jullie niet nodig denk ik.

microkorg, hybride analoog digitaal. minder cult, wel veelzijdiger.

Wat een leuke aanvulling kan zijn:

Hohner Bass 3 of vergelijkbaar.

Demo klinkt erg slecht door de opname/youtube.
In het echt klinkt zo'n ding vet.

Bedankt voor de tips! Hier kunnen we zeker wat mee. De Hohner Bass 3 hadden we inderdaad al in gedachten! Ook vind ik die Yamaha Cs5 wel wat.

Back