Roland MC-80 op MP

Tsja, da's net maar wat je lekker vind werken. Ik gebruik een MPC4000 als sequencer, m'n computer komt pas in beeld als ik m'n muziek als audio ga opnemen. Voor de rest blijft hij uit.
'k dacht trouwens dat hij 4 MIDI outs had, dat blijken er maar 2 te zijn en dat is net zoveel als een MC-50. Ik heb al die MCs al eens geprobeerd, en vond ze lekker snel werken, maar de manier van editen van opgenomen spul op de 300, 500 en 50 zijn wat mij betreft idd achterhaald. De 80 is volgens mij wat dat betreft wel 'moderner'.

Ook voor live-optredens zou hij nog steeds heel nuttig kunnen zijn.

http://www.soundonsound.com/sos/sep99/articles/rolandmc80.htm (1999)

Van de Roland site:
The MC-80 MicroComposer represents a new generation of professional standalone MIDI sequencing. Offering the enhanced resolution of software sequencers, plus the advanced sequencing features from Roland's popular XP-Series workstations, the expandable MC-80 provides reliability, portability, and easy setup for composers, live performers, and those who need to keep things simple.

• Professional MIDI sequencer with enhanced 480 PPQN resolution
  • Direct-from-Disk playback
  • Large backlit LCD provides quick song selection and easy navigation
  • Internal 3.5-inch floppy disk drive
  • Grid, Shuffle and Groove Quantize options
  • Realtime Phrase Sequencing and onboard Arpeggiator with 33 styles
  • Assignable footswitch for Mark/Jump, Start/Stop, Fade Out, etc.
  • MMC and MTC compatible
  • Two MIDI outputs for 32-channel operation
  • Optional internal 2.5-inch IDE hard drive or internal Zip100 drive
  • Expandable with optional VE-GSPro Voice Expansion Board

Waarom zou ik een MC-80 nemen en niet voor minder geld een QY700 met een groter scherm? Harddisk is niet zo spannend voor MIDI data, er past al heel veel op een floppy natuurlijk.

Geen idee, die ken ik niet :dubbel: klinkt idd missch wel als de betere optie. Ik ben alleen niet zo'n Yamaha figuur, op de CS60 na vind ik de meeste apparaten van Yamaha waar ik mee heb geklooid niet zo lekker werken. Dus vandaar dat ik dat wat ik zelf ooit als optie heb overwogen hier ff onder de aandacht breng :eureka:

Hmmm nou ja de patterns zijn wel een stuk beter op de MC80 en er zit een hele uitgebreide arpeggiator op. Alleen kun je bij een QY700 live vanaf een extern keyboard je hele track in een keer in een ander accoord spelen als een soort super-arpeggiator en bij de MC80 kan dat weer niet. De MC80 kun je wel via een extern keyboard bepaalde patterns laten spelen, dat is wel super als je in een band speelt.

Back