MC101... voor 175 op MP.. Uitkijken..

MacGyverGear

midi-life crisis
Staat ook op Ebay.kleinanzeigen en account is daar gisteren aangemaakt..

Laatst gewijzigd:
Ook weer snel verdwenen van beide fora.
Waar in NL was deze op te halen?nog andere leerzame details?

Ik heb niet echt op de woonplaats gelet maar het was persé in de uiterste uithoek Nederland. Ik was ook niet perse geïnteresseerd ofzo.. Wat me opviel was dat het NIET bieden was. Ook op Ebay.kleinanzeigen maar met dezelfde foto's. Advertentie was op MP net geplaatst toen ik em zag. De woonplaatsten op Ebay en MP kwamen iig niet overeen.
Er stond ook nog iets anders op het account, beiden zaken waren 'n paar uur na mijn bericht hier ervan af gehaald. ≥ Nathalie van Eck - Advertenties op Marktplaats alsmede op Ebay.kleinzanzeigen..
Het zou natuurlijk kunnen dat het verkocht was maar ik had zo mijn bedenkingen. Op Ebay.kleinanzeigen stond nog een Roland D50.. 300 of 350.. maar het hele account was daar ook weg later die avond..

Ik heb eerder met een oplichter contact gehad via MP.. die had een Digitact met foto's geleend van Ebay.kleinanzagen.. Al was het aanbod daar niet van hem.. Na mijn bericht of ie het apparaat werkend kon laten zien in een filmpje kreeg ik een foto met handgeschreven briefje erop (gefotoschopped). Scam alert!!! Syntakt op MP voor 600 euro Zag er een beetje dubieus uit maar met heel veel last van GAS en onder druk dat je niet de enige geïnteresseerde bent, goed genoeg om met hem in zee te gaan. Het account bleef na het verwijderen van al zijn overige adevertenties ook actief weet ik nog.. misschien om gedupeerden te kunnen laten reageren en zo inzicht te krijgen wie er allemaal ingetrapt zijn.. ik dacht dat ik daar ook een bericht had gekregen van MP (als ik mijn eigen bericht weer lees..)

Op Ebay.kleinanzeigen reageerde ik ooit op een gitaar.. niet eens zo heel overdreven goedkoop maar zeldzaam.. het contact verliep een beetje raar.. foto's van accessoires kon hij niet leveren of hij reageerde niet.. Heb het maar gelaten toen.. En toen 'n paar dagen later een bericht van Ebay.kleinanzeigen dat er het vermoeden bestond dat de persoon waar ik contact mee had een oplichter was en het account was verwijderd. Ik heb de naam zelfs nog even gegoogled.. was een gitarist ook, alles klopte dus..

Mijn geheugen laat mij in de steek wat betreft de eerdere scam waar ik het over een Digitact heb.. ging om een Syntakt.. maar opvallend; het account van de aanbieder is dus nog steeds actief na bijna 2 jaar.. ≥ Peterpiet000 - Advertenties op Marktplaats
Dat doet Ebay.kleinanzeigen dus anders, daar wordt het hele account gelijk ge-delete. Ik kon de Syntakt aanbieder nog steeds berichtjes sturen nadat al het aanbod van zijn account was verwijderd.. maar wellicht was dit ter inzage voor MP zelf..

Ik wilde laatst een nieuwe interface ophalen (mackie, best prijzig nieuw), maar 'iemand' bood hem aan ergens boven Emmen.
Best goedkoop en de foto's zagen er goed uit. Niet geleend (voor zover Google kon zien).
Maar het gesprek was heel vreemd.
Ik vroeg wat hij er mee gedaan had.
'Hoe bedoel je'?
Waar hem je hem voor gebruikt?
Voor persoonlijke dingen.
Ja, maar wat deed je er mee?
Ik begrijp je vraag niet....

Ik was aan het vissen of hij iets ging zeggen wat liet merken dat hij hem echt gebruikt had.
Maar na die laatste reactie heb ik gevraagd of het zin had om langs te komen, want het was nogal een eind rijden.
Nooit meer wat van gehoord en later was alles weg.

Ik wilde laatst een nieuwe interface ophalen (mackie, best prijzig nieuw), maar 'iemand' bood hem aan ergens boven Emmen.
Best goedkoop en de foto's zagen er goed uit. Niet geleend (voor zover Google kon zien).
'Hoe bedoel je'?

Ik was aan het vissen of hij iets ging zeggen wat liet merken dat hij hem echt gebruikt had.
Maar na die laatste reactie heb ik gevraagd of het zin had om langs te komen, want het was nogal een eind rijden.
Als het dan ineens weg is kan natuurlijk ook betekenen dat je een koopje misgelopen hebt. Maar als de prijs op fixed staat (geen biedingen toegestaan) en veel te goedkoop.. altijd uitkijken.. dan maar 'n steal gemist.. word je echt niet minder van.
Maar sommige oplichters gaan echt heel listig te werk.. Ik had naar aanleiding van hier 'n keer gereageerd.. was een Digitak in België.. verdacht goedkoop en ook iets met geleende foto's dacht ik. Die verkoper dreigde met mij aangeven als oplichter na een aantal berichten, omdat ik niet in België zou wonen.. echt een hele vreemde wending kreeg het ineens.. maar een achterdochtige geïnteresseerde die een oplichter in het nauw drijft maakt rare sprongen..
Ik kan het nu niet meer terugvinden in 2ehands.. ook best vreemd dat dat gedelete wordt. Net zoals op MP en Ebay.kleinanzeigen.de

'Hoe bedoel je'?

weetje, soms krijg je echt hele rare vragen.

Je kan, als je in een ander verplaatst, jezelf afvragen; hey ik verkoop een interface, waar anders kan ik hem voor gebruikt hebben dan als interface? etc. Mischien iets lichts erotisch, maar daar zijn andere kanalen voor.

En als je vraagt waar heb je hem voor gebruikt; voor opnames/mixing etc. Misschien denk ie dat je wilt achterhalen wat voor band of bedrijf er achter zit etc. Sommigen houden dat soort dingen gewoon liever voor zichzelf en is eigenlijk ook niet echt relevant voor de verkoop. Je gaat als verkoper ervanuit dat de koper weet wat ie koopt.

Maar zeker is de stelregel, als iets te mooi is om waar te zijn........jammer is dan als oplichters gewoon gangbare reguliere 2e hands prijzen gaan vragen. Dan heb je dus en marktconform betaald en nog heb je niks.

Je weet nooit iets voor 100% zeker maar als je intuïtie je al zegt dat iets niet klopt, is het vaak ook zo. Van alle prettige deals die ik rond heb gekregen was er altijd wel een soort een soort wederzijdse interesse.. juist omdat je een muziekinstrument koopt en je daar beiden iets mee doet. Als een eenvoudige open vraag met een wedervraag beantwoord wordt.. kan het ook zijn dat iemand er echt niets mee deed of geen ervaring mee heeft.. Verkoopt voor iemand die overleden is oid, (ook 'n keer gehad) maar er is toch altijd wel een soort van berichtuitwisseling.. "Ik begrijp je vraag niet".. je zou bijna denken dat je met een chatbot van doen hebt.. hehee..

Laatst gewijzigd:
weetje, soms krijg je echt hele rare vragen.

Je kan, als je in een ander verplaatst, jezelf afvragen; hey ik verkoop een interface, waar anders kan ik hem voor gebruikt hebben dan als interface? etc. Mischien iets lichts erotisch, maar daar zijn andere kanalen voor.
ghegheghe.
Kleefknoppen inbegrepen :P
En als je vraagt waar heb je hem voor gebruikt; voor opnames/mixing etc. Misschien denk ie dat je wilt achterhalen wat voor band of bedrijf er achter zit etc. Sommigen houden dat soort dingen gewoon liever voor zichzelf en is eigenlijk ook niet echt relevant voor de verkoop. Je gaat als verkoper ervanuit dat de koper weet wat ie koopt.
Dan had hij kunnen zeggen: voor opnames in de studio oid.
Ik kan het gesprek helaas niet meer laten zien, want de gebruiker is verwijderd, maar er kwam gewoon geen zinnig antwoord.
Niets wat er op duidde dat hij hem zelf had gebruikt.
Ik heb de vraag een paar keer 'anders' gesteld (om hem een opening te geven om antwoord te geven), maar het bleef heel vaag.
En de foto's lieten een rackmount met een snake zien op de achtergrond, daar vroeg ik nog naar, maar hij had overduidelijk geen idee.

Maar zeker is de stelregel, als iets te mooi is om waar te zijn........jammer is dan als oplichters gewoon gangbare reguliere 2e hands prijzen gaan vragen. Dan heb je dus en marktconform betaald en nog heb je niks.

Klopt. In dit geval was het net te mooi om waar te zijn, maar niet obvious.

Je weet nooit iets voor 100% zeker maar als je intuïtie je al zegt dat iets niet klopt, is het vaak ook zo. Van alle prettige deals die ik rond heb gekregen was er altijd wel een soort een soort wederzijdse interesse.. juist omdat je een muziekinstrument koopt en je daar beiden iets mee doet. Als een eenvoudige open vraag met een wedervraag beantwoord wordt.. kan het ook zijn dat iemand er echt niets mee deed of geen ervaring mee heeft.. Verkoopt voor iemand die overleden is oid, (ook 'n keer gehad) maar er is toch altijd wel een soort van berichtuitwisseling.. "Ik begrijp je vraag niet".. je zou bijna denken dat je met een chatbot van doen hebt.. hehee..
Ja, ik heb specifieke en open varianten gesteld, maar er kwam geen enkel antwoord wat in de verste verte leek op kennis van zaken.
Eigenlijk heb ik altijd wel dit soort gesprekken, een beetje voelen wat voor een 'vlees je in de kuip hebt'.

En het bijzondere was dat de foto's duidelijk een 'productief leven' lieten zien met een rackmount snake en andere apparatuur op de achtergrond.

Nou ja, de gebruiker bestaat niet meer, dus dat verhaal is over en uit.

Dank voor jullie inzichten hierin.
In deze materie is ook voor mij bijscholing nuttig.

Laatst op MP een Kawai K5000R.
Verkoper kon op basale vragen geen antwoord geven. Zou uit een nalatenschap komen.
Foto's duidelijk van het web geleend.
Standplaats zou A'dam zijn, maar na gevraagd te hebben wanneer ik kon komen kijken, schreef ie me dat ie hier niet meer woonde.
Allemaal rode vlaggen.
Kort daarna meldde ie me dat het ding al verkocht was.
Zelfde verkoper heeft nog steeds een Roland JV-880 te koop staan.
Denk nu dat ie waarschijnlijk wel te goeder trouw is/was, maar onervaren en/of gemakzuchtig.

Probeer sowieso onervaren en/of LVG MP verkopers te mijden ivm risico's dat ze per ongeluk fouten maken, met verpakken, verzenden & adresseren etc.
Recent iets kleins gekocht op MP, maar verkoper was zo'n simpele ziel dat het uiteindelijke twee weken kostte om het af te wikkelen.
Vind ik eigenlijk zelf nog het grootste risico van MP; tijdverspilling door inefficiënte communicatie.

Back