Halloween tune: BumpinTheNight

payt

Enorm Lid
Hallo mensen, hier is weer eens een nieuw werkje wat ik de afgelopen paar dagen in elkaar heb gezet. Deze keer heb ik geprobeerd eenbeetje een halloween sfeertje neer te zetten.. of dat gelukt is mag je zelf beoordelen.

Gebruikte synths: Veel moog LP voor leads en bass en nog wat andere dingen, Alesis Andromeda (strings/synthchoir in B-stukje), Juno60, Monotron, Nordrack 2, JD800 (laatste solo), XV3080 en verder wat LM-1 samples en soundeffect samples.

Veel plezier ermee :)

http://www.moonbase69.nl/mp3/BumpInTheNight.mp3

Rustig aan, niet allemaal tegelijk ;)

Geprobeerd, goed dat je het zelf zegt!

Voor een poging klinkt het te geforceerd, maar dat is het kleinste probleem. Het klinkt verre van spannend of eng, sterker nog, 't klinkt nogal vrolijk en speels. Het zou eerder passen bij een tekenfilmserie of videospel voor kinderen.

Soundwise hebben de geluiden over het algemeen geen plekje in de ruimte, waardoor ze elkaar in de weg staan en het geheel dus een beetje een brei word.

Misschien helpt het als je een enge film kijkt? Ik roep maar iets :P

Dank voor je bijdrage squeekz.

Het was niet echt de bedoeling dat het een super-eng nummer zou worden (dat had ik anders aangepakt), eerder dat het een bepaald sfeertje heeft.. Denk bijvoorbeeld aan hoe Thriller dat ook heeft, of Jeff Wayne's war of the worlds.. in die traditie moet je het een beetje zien denk ik.

De brei van geluiden kan ik wel inkomen, vooral in het middenstuk waarin van alles gebeurt... persoonlijk vind ik dat wel leuk, een soort kookpot van geluiden met krakende deuren, donderslagen, gillende mensen etc.. het is iets waar je steeds weer nieuwe details in kan horen.. sommige springen er wat meer uit, en andere wat minder.

Hoe dan ook, je kunt het niet iedereen naar de zin maken, en dat is prima :)

Ow, oke! In dat geval komt het wel wat in de buurt. Ik zou zelf die saw lead wel veranderen, eigenlijk zelfs iets anders verzinnen. Iets dat meer verrast.

Maar goed.

Vergelijkbare discussies

Back