Deze week een nieuw setje nieuwe sequencer-vst's gemaakt :)

SirSickSik

zwaar behaard lid
even 'showen' aan mensen die misschien geinteresseerd zouden zijn in een versie of info :P

3 verschillende sequencers gebaseerd op het genereren van euclydische patronen en een (memory sequencer) waarin gespeelde en gegenereerde nootwaarden herhaald kunnen worden op latere plekken, waardoor de sequence blijft veranderen, maar toch de structuur behouden blijft.

sik

Attachments

• Generic Genetics.jpg
    Generic Genetics.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 105
  • philosopher sequences.jpg
    philosopher sequences.jpg
    255,9 KB · Bekeken: 80
  • From ancient times.jpg
    From ancient times.jpg
    70,1 KB · Bekeken: 84
  • memory sequencer2.jpg
    memory sequencer2.jpg
    228,2 KB · Bekeken: 83
en even uitgeprobeerd gister nacht tot ik erachter kwam hoe laat het was en ik besefte dat ik 8:30 moest werken..wat over 21 minuten is... XD
voor drums en melodie sequence alleen de generic genetics gebruikt, geen andere (host-)sequencers

Attachments

• old times.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 84
even 'showen' aan mensen die misschien geinteresseerd zouden zijn in een versie of info :P

3 verschillende sequencers gebaseerd op het genereren van euclydische patronen en een (memory sequencer) waarin gespeelde en gegenereerde nootwaarden herhaald kunnen worden op latere plekken, waardoor de sequence blijft veranderen, maar toch de structuur behouden blijft.

sik

leuk ga ze tsjekke ...ook voor midi uuit ?

ik bespeur een complexe geest .... valt dat onder ziek :D ?
Desalnietemin, filmpje/demo ? Interesse is er, maar de lay out verschaft mij niet direct verheldering.

complex, verward, what's the difference? :)

Echt leuke hobby heb je zo meneer sick :P

Squarepusher kan met pension ... de machine heeft eindelijk de mens vervangen :D

:P

maar hier trouwens de voorlopige versie van de generic genetics,
er moet nog sync in gebouwd worden, wat trouwens wel echt ineens nog heel erg veel eztra mogelijkheden meer biedt.. ("wat trouwens wel echt ineens nog heel erg veel extra" :D heerlijk.....overdrijven...haha) en daarnaast nog een preset load/save en preset-sequencer. maar moet even kijken hoe ik dit ga doen, want ik kan hiermee dat hele ding ineens heel erg onstabiel maken..

de drms is een voorloper van de generic genetics waar ik voor de gein even een synthetische drum-sectie in had gebouwd. Deze vraagt hierdoor echter heel veel cpu, maar kun je wel gebruiken om uit te proberen zodat je in ieder geval geluid hebt.
generic genetics is opgeslagen als effect en drms als instrument.

sik

Attachments

• Generic Genetics.zip
    3,4 MB · Bekeken: 80
woops, hij was nog niet klaar met uploaden van de drms...waarschijnlijk blijven steken ergens..

Attachments

• Drms.zip
    4 MB · Bekeken: 78
hell yeah! het is gelukt om een preset-sequencer te maken die bij het veranderen van de preset maar iets van 1% cpu meer vraagt! :D
alle pattern-info staat in de preset, alleen de max/min noten en velocity en de on/off verander je met de muis/midi-controller, zodat je presets op meerdere synthesizers/samplers kunt gebruiken, ook al reageren ze op andere midi, zonder alle presets bij te moeten stellen.

volgende stap: sync. Deze stap gaat deze sequencer volgens mij erg interessant maken, wat die ga ik ook preset-afhankelijk maken. Je kunt dan dus een x aantal sequences achter elkaar zetten in de preset sequencer, waarbij die maar bij eentje wordt gesynced en daardoor bijvoorbeeld maar eens per zoveel tijd herhaalt :P (en dat kan volgens mij in de dagen lopen haha)

de stap erna, die ik mij net bedenk: automation-recording voor pitch en velocity. Dus niet stapje voor stapje invoeren of patterns genereren...gewoon knopje bewegen en opnemen maar :)

Lijkt mij logisch toch? Een VST sequencer zorgt voor een andere gebruikerservaring, waardoor het bv. eenvoudiger en inspirerender is om pattern-based muziek te maken. Ook als notenleerleek is het veel simpeler om iets te maken op deze manier.

Een beetje hetzelfde als mijn knoppenorgel (cfr. accordeonklavier met 120 knopjes). Waarom zou ik daarop willen spelen als ik alles evengoed op een gewoon klavier kan spelen, waar ik nota bene veel meer jaren ervaring mee heb? Simpel: omdat ik andere muziek maak door die specifieke "interface".

PS: Dit ziet er allemaal wat als kernfysica uit, maar ik ga ze dit weekend eens testen denk ik.

nou, de techniek er achter vind ik verbluffingbazend maar de uitwerking soundgewijs is er wel weer 1 waar je geen touw aan vast kan knopen :D het zijn dan ook niet zo zeer muzikale vsti's maar klik-klak ende gaan met die random banaan... als expiriment zeer geslaagd maar ik zou het niet in elke (kut) productie gebruiken...

[Tonny Eyk mode] je hebt erg je best gedaan... ik geef een 8 [/Tonny Eyk mode]

ik moet je wel zeggen dat ik bij de vst die geupload is een behoorlijke fout heb gevonden....namelijk... terwijl jij denkt dat hij heel netjes 64 stappen aan het afspelen is, zijn het er stiekem toch 63....dus dit heb ik even gefixed.. loopt ineens allemaal een stuk logischer haha

maar goed. het is en blijft nog een voorlopige demo/beta-versie, die, met de aankomende aanpassingen, toch behoorlijk wat potentieel lijkt te hebben.al zeg ik het zelf (en ik moet zeggen dat ik zelf verbaasd ben over de stabiliteit van de vst...want dat had ik eigenlijk niet verwacht..) Ga morgen kijken wat ik allemaal voor sync-opties kan toevoegen. Uiteindelijke doel: een simpel bestuurbare/bewerkbare vst-sequencer die op een simpele oude laptop is te gebruiken en alsnog veel verschillende editing opties heeft (ben duidelijk nog niet klaar :P)

ik moet je wel zeggen dat ik bij de vst die geupload is een behoorlijke fout heb gevonden....namelijk... terwijl jij denkt dat hij heel netjes 64 stappen aan het afspelen is, zijn het er stiekem toch 63....dus dit heb ik even gefixed.. loopt ineens allemaal een stuk logischer haha

maar goed. het is en blijft nog een voorlopige demo/beta-versie, die, met de aankomende aanpassingen, toch behoorlijk wat potentieel lijkt te hebben.al zeg ik het zelf (en ik moet zeggen dat ik zelf verbaasd ben over de stabiliteit van de vst...want dat had ik eigenlijk niet verwacht..) Ga morgen kijken wat ik allemaal voor sync-opties kan toevoegen. Uiteindelijke doel: een simpel bestuurbare/bewerkbare vst-sequencer die op een simpele oude laptop is te gebruiken en alsnog veel verschillende editing opties heeft (ben duidelijk nog niet klaar :P)

Back