Deze week een nieuw setje nieuwe sequencer-vst's gemaakt :)

ps, het liefst zou ik nog het hele toetsenbord omtoveren tot "midi-"keyboard.. maar daar moet ik nog even voor wachten tot een der synthedit fanaten de keyboard-key-module af heeft...:P

oja, ps, de generic genetics is nagenoeg af, sync toegevoegd, en nog een paar grove fouten eruit gehaald die verklaarden waarom de sequencer af en toe zo onnavolgbaar liep...

Hier is de demo-versie (stopt,als het goed is, na 2011 automatisch met werken, gezien ik deze misschien wil ga uitbrengen)

elke knop geeft ook hints waarvoor die is als je de muis erboven houdt.
the pattern sequencer sequencet de patches die je maakt. Alle knoppen behalve de mix/max waarden voor pitch&velocity (twijfel nog of deze er ook bij moeten..eigenlijk wel..) en gate-on/off worden hierbij opgeslagen. De patches&banks zijn met knoppen te copieren, op te slaan of te laden. (PC=patch copy, PL=patchload etc, staat in de hints.. Maar goed, het opslaan van een hele track gebeurt dus met 'bank-save', gezien patch-save enkel de ingeladen sequence opslaat)

mocht je een leuke sequence/track hebben gemaakt, stuurt m dan even op :), dan gaat die in de bijgeleverde preset-list :)

sik

Attachments

• Generic Genetics V1 (demo).zip
    3,7 MB · Bekeken: 89
De plugin zelf maakt ook geen geluid...... het is een midi-SEQUENCER....
oftewel, hij stuurt midi-noot info naar een andere vst(i), die daar dan de geluiden voor je bij maakt.
Hoe je midi-routing in ableton insteld of uberhaupt mogelijk is, geen idee....gebruik ik nooit..

De plugin zelf maakt ook geen geluid...... het is een midi-SEQUENCER....
oftewel, hij stuurt midi-noot info naar een andere vst(i), die daar dan de geluiden voor je bij maakt.
Hoe je midi-routing in ableton insteld of uberhaupt mogelijk is, geen idee....gebruik ik nooit..

Ja, dat snap ik. Ableton ziet 'm als vst. Ik kan er geen midi uit routeren. Misschien zelfde als Renoise. Geen MIDI vst's mogelijk in Ableton.

Moet zeggen dat ik dat stukje "old times" beter vind klinken dan het gros van de 'electronica' uit de gemiddelde slaapkamerstudio (inclusief de mijne)... :okdan:

Moet zeggen dat ik dat stukje "old times" beter vind klinken dan het gros van de 'electronica' uit de gemiddelde slaapkamerstudio (inclusief de mijne)... :okdan:

allemaal eigen vst's.... gedeelte is ook hier en daar op synthforum te vinden..

Back