sq-01 waveform veranderen

CptCRxCK

Ouwe rot
jo,

nou vond ik laatst de orginele handleiding van de sq01

daar staat in de dat je de waveform kan veranderen square of triangel geloof ik maar ik krijg het niet gedaan.... iemand die me ken helpen>?

cheers!

remco

pagina 5 betreffende knopje nummer 14

Nu zie ik het ook, het staat onder Envelope :? maar er word niet echt uitgelegd hoe ze het doen, want als ik dat zo lees hebben die 2 envelope knoppen dus meerdere functies? Kan het misschien iets zijn in combinatie met de start/stop-knop? dat wanneer die loopt die Envelope knoppen een andere functie krijgen. ?? probeer ook maar mee te denken :)

nog geen resultaten tot dusver :S hoe moeilijk kan het zijn....

Ik denk dat het niet kan, en dat het nogal ongelukkig omschreven wordt in de handleiding.
De ene "waveform" geeft een korte attack en lange decay, goed te gebruiken voor orgel- en brass-achtige geluiden.
De andere "waveform" geeft een korte attack en korte decay, goed te gebruiken voor piano- en string-bass-achtige geluiden.
Deze waveforms worden door de oscillator gegenereerd en gebruikt als modulatiebron voor de envelope.

Het zou ook zo kunnen zijn, dat de gekozen waveform voor de envelope door de oscillator ook gebruikt wordt voor het maken van het geluid. Dat zou je dus moeten kunnen horen.

Back