Korg monotribe aansluiten op electribe EMX

connected

Stamgast
Ik heb de sync in van de monotribe op de indiv. out van de EMX.
De output van de monotribe op de audio-in van de de EMX
Audio in thru staat aan.
Nu speelt de monotribe geen pattern af het tempo knopje blijft oplichten ipv knipperen

Wat doe ik fout?

waarom staat audio in thru aan? creeer je dan geen (feedback)lus?
anyway: eerst even op start drukken en dan zou de monotribe moeten gaan lopen als je een pattern op de emx afspeelt met een puls signaal (bijv een rimshot) op die individele output.

Huh. Wat wil je nou precies doen? Je kunt je MonoTribe alleen syncen met trigger of met MIDI (na een modificatie). Dus je moet een trigger signaal in de trigger in sturen vanuit de EMX, denk dat dat ook wel kan met een rimshot sample of zo.

Wil je het geluid van de EMX door de MonoTribe heen filteren?

Ik wil het geluid van de monotribe synchroon laten lopen met de EMX.... Dat is gelukt door een kort durende drumsound (hi hat tik) naar de indiv. out te sturen die aangesloten op de sync in van de monotribe...... De output zit op de audio in van de Korg EMX.....

Nu heb ik ook nog de MS2000r die heb ik aangesloten met midi aangestuurd van de emx..... Maar nu zit dus de monotribe al in de audio in van de EMX ..... Wat nu ? Heb ik een mixer nodig of is er een andere oplossing?
En wat is dan goede eenvoudige voordelige mixer voor synths?

Laatst gewijzigd:
Bedoel je niet "nu zit de monotribe al in de audio in van de EMX"?

In dat geval heb je een mixer nodig.

ja dat bedoel ik.... Dan ga ik opzoek naar een compacte mixer, anders heb ik geen ruimte meer op mijn bureaublad :)
Dan lijkt mij het ook handig om een mixer te nemen met hoofdtelefoon kanaal.... Wat zou een goede mixer hiervoor kunnen zijn?

Ja je kunt het beste een simpele mixer kopen. Er zijn erg veel kleine mixers te vinden zoals de A&H ZED10 of een Yamaha MG102.

Je bent wel erg verwarrend met je verhaal. Ik neem aan dat je de audio outs naar de audio ins van de EMX route en dat geluid samen naar de outs van je EMX stuurt. Het verhaal is zeg maar al wazig genoeg zonder dat je zegt dat je de MIDI out gebruikt van een apparaat zonder standaard MIDI out.

Mixer, daar kan je alle kanten mee op. Ligt er ook aan hoe je audio keten verder is, kleine dure mixer met crap speakers gaat niet werken.

Elk merk heeft zo zijn eigen sound. Genoeg over te vinden hier op SF. En houd rekening met wat je in de toekomst nog van plan bent, niks zo vervelend als een mixer met te weinig inputs...

Ik heb een behringer UB502 mixer besteld. Ben benieuwd ....
Heb nu de Monotribe synchroon lopen met de EMX. Alleen heb ik wel vooral met de drums heel erg veel ruis, het signaal van de monotribe is ook wel erg zwak . Zou het daar aan liggen?. Als je dan aan de batterijen friemelt dan wordt de ruis wel minder. Een adaptor is vast ook beter voor de monotribe maar die heb ik nog niet

Back