Roland D50

Status
Please reply by conversation.

Charles

Ingeburgerd
Is 225 een goede prijs als hij goed werkt? incl. aanslaggevoeligheid aftertouch

Tussen de € 200,- en € 350,- is redelijk, aftertouch is wel vaak een probleem, haperende druktoetsen ook.

Als hij volledig goed werkt (dus op elke toets velocity en aftertouch) lijkt 250 me een gangbare prijs (en dat is dan enorm veel waar voor je geld). 225 op een goede dag misschien. Maal twee met de programmer (dàn wordt het pas een topsynth!).

Hij klinkt inderdaad heel erg mooi. De ideale synth om de anti-digitaal troep het zwijgen mee op te leggen nadat ze gehoord hebben dat die superdonsdekenwarme pads uit een oud digitaal ding komen. Bijkomend voordeel is dat je een uitgebreid klankenpallet hebt met veel syntheseparameters, waardoor het niet meteen klinkt als "oh da's preset A9".

Nou, nu maar hopen dat iemand eentje aanbied die volledig goed is voor 250. dank aan allen :-)

Ik heb er 1, 260 euro incl. flightcase en 2 geheugen kaartjes. Keyboard toetsen lijken goed te werken.

heb recentelijk 1tje gekocht voor 200 euro..... zeer goede staat ... geen krasje... echt een lekker bakje.... de kaartjes heb je niet echt van doen.... ik laad alles in via Chameleon via mijn oude otari... binnenkort misschien best eens standaard sysexjes van maken...

Citaat Wiseguy : best klinkende digitale Roland.
Eindelijk iemand die weet hoe 't zit.
Zwaar onderschatte machine, zonder PG-1000 een hel om te programmeren.
Maar gelukkige genoeg goede presets on-line, dus niet echt noodzakelijk om zelf patches te maken.

Neem een pad die een mooie vullende basis heeft en haal er de eventuele tinkelende tirlantijntjes van, en je hebt met enkele verdere tikjes tegen je PG-1000 pads die warmer en wolliger zijn dan je peperdure Juno kan genereren. Maar dakanie natuurlijk, want da's eighties digitaal. Toch?

Superbak! Ook voor eighties digitaal hoor :). Maar ik kan hem best gebruiken als hoogpolig tapijt in de basis van mijn tracks.

Laat andere ''sukkels'' zich maar scheel betalen voor een juno-60, terwijl een D-50 meer dan de helft goedkoper is en zo veel beter klinkt en kan, dat ik als analoog gek ooit tot zo'n uitspraak ben gekomen ;)
Een Juno-60 is overrated en een D-50 is underrated :eureka:

De ideale synth om de anti-digitaal troep het zwijgen mee op te leggen nadat ze gehoord hebben dat die superdonsdekenwarme pads uit een oud digitaal ding komen.

Héla héla wat is dat daar? ! :frons:

Iets mis met analoog? :engel: LOL!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Wees gerust, ik heb er ook een! :dubbel:
D50: De ultieme 80's pad machine! :{

koop je toch gewoon een van de s serie samplers , mn de oudere s50- s550-s330-w30. zelfde soort sound, veel goedkoper en meer geld voor je waar.
d50, korg m1 , kom nou toch, als dat al klassieker moge heten, nee dan de dx7 serie, oke. maar echt bekoren heeft het mij die d50 en/ of m1 nooit. ook toen niet .
( om maar eens een ander geluid te laten horen in dees " liefhebbers treat " )

DX7 vond ik ook leuk, die kon ook erg warm klinken. Maar de D50 vind ik nog veel mooier klinken. De M1 ben ik niet echt gek van, hoewel de Robin S orgelbasjes leuk blijven. :)

Goedkopere alternatieven voorstellen voor een synth van 250€ gaat ook wel richting het dwangmatige. ;) :D

Dank voor de onverwacht vele commentaren! Ik had 'm gelijk al gekocht, en kan niet wachten ermee te beginnen spelen.

Citaat MatthewLeblom : Waar zouden we toch blijven als jij er niet was..
Zou 't echt niet weten.
Neem mijn uitspraken vooral niet te serieus :eureka:

Citaat Exoterrestrial : Iets mis met analoog.
Nee hoor, ben nog steeds gek op analoog maar ook een beetje op sommige digitale synths.
Heb zelfs 2 synths die beide zijn : Oxford OSCar en Ensoniq ESQ-1, voor diegenen die dat nog niet wisten.
HYBRIDE noemt men dat.

Status
Please reply by conversation.
Back