wat kan ik toevoegen.

justin

Shauna
Heb een vraagje,hoe kun je het beste je studiootje een beetje uitbreiden?Weet het nou echt niet meer,een jp8000 die bijna een miskoop lijkt te worden. Blijkbaar veelste veel naar andermans gear list lopen kijken,op het internet

wil hoofdzakelijk trance/heavy beetje tiesto.. paul oakenfold style gaan maken. Niet de standaard trance.Tenminste bij deze style voel ik me goed en gaat me inspiratie naar uit.

Mischien een beetje moeilijke vraag,maar hoorde heel veel zeggen,koop wat je kunt toevoegen. Wie kan een beetje een leuke gear list voor me samen stellen.Waarmee je een beetje weer uit de voeten kunt.

drums,perc - sampler.

....
etc.

ik ben bang dat niemand beter weet wat je nodig hebt dan jijzelf. en als je niet weet wat je erbij moet nemen, zou ik gewoon niks kopen. en een beetje beter je bestaande apparaten leren kennen.

p.s. het helpt misschien ook als je vermeldt wat je nu al hebt staan :stupid

wat heb je nu aan spullen?
als ik terugluister naar wat ik eerst deed dan sta ik verbaasd over het combo an1x + rm1x

nu zou ik dat niet meer doen, maar daar kun je ontzettend gave dingen mee doen.

je moet muziek maken die je aanspreekt...
als je een bepaalde functie of mogelijkheid mist binnen je setup, dus "heee ik wil nu dit doen maar dat kan niet omdat ... " dan moet je gaan kijken naar gear die die specifieke functie kan vervullen.

dus niet zomaar aannemen wat anderen je vertellen.

Op dit moment,

een rm1x,tx81z,jp8000,akai sampler nog een sidstation.

Origineel geplaatst door Roel
wat heb je nu aan spullen?
als ik terugluister naar wat ik eerst deed dan sta ik verbaasd over het combo an1x + rm1x

nu zou ik dat niet meer doen, maar daar kun je ontzettend gave dingen mee doen.

je moet muziek maken die je aanspreekt...
als je een bepaalde functie of mogelijkheid mist binnen je setup, dus "heee ik wil nu dit doen maar dat kan niet omdat ... " dan moet je gaan kijken naar gear die die specifieke functie kan vervullen.

dus niet zomaar aannemen wat anderen je vertellen.

hoe bedoel je?

wow!

ga muziek maken man !!
je hebt Echt genoeg in huis!

wat ik eraan zou toevoegen is een mengpaneel en een meerpoorts midi interface

wow!

ga muziek maken man !!

Origineel geplaatst door justin
Op dit moment,

een rm1x,tx81z,jp8000,akai sampler nog een sidstation.

Daar moet je het toch ECHT mee kunnen doen hoor !
Duik eens wat dieper in je apparatuur en de mogelijkheden ervan !
Blijf niet hangen bij presets maar steek eens wat meer tijd in het programmeren van je Synths!
Hoe meer je koopt des te minder creatief je meestal word dus ik zou dat eerst maar eens doen alvorens een andere aanschaf te doen !

hoe bedoel je?

ik bedoel als nou iedereen zegt dat je per se een novation nova nodig hebt, dan ga je die toch niet meteen kopen.

iemand anders kan niet de optimale gearlist voor jou samenstellen, omdat jouw muziek persoonlijk is, en dus ook de setup waarmee het gemaakt is

wow!

ga muziek maken man !!

Dat heb ik al. Maar bijv? de geluiden van de rm1x vind ik niet echt super!Dus dan koop je toch weer iets wat beter klinkt?

ik bedoel als nou iedereen zegt dat je per se een novation nova nodig hebt, dan ga je die toch niet meteen kopen.

iemand anders kan niet de optimale gearlist voor jou samenstellen, omdat jouw muziek persoonlijk is, en dus ook de setup waarmee het gemaakt is
[/QUOTE

..laat ook maar,het boek is gesloten. Stop er mee.

Dat heb ik al. Maar bijv? de geluiden van de rm1x vind ik niet echt super!Dus dan koop je toch weer iets wat beter klinkt?

in der daad !!
daarom heb ik ook geen rm1x meer, je setup verandert aan de hand van de muziek die je maakt en je werkwijze, er zijn genoeg mensen die prima met een rm1x uit de voeten kunnen, voor anderen past ie niet meer in de setup. dat is dus de reden dat apparaatjes weleens worden vervangen.

maar om nou je jp meteen weg te doen...
als je m toch weggooit...
ik wil m best op komen halen als ie in de weg staat, dan neem ik nog wat lekkers te drinken mee ook !

pb maar

[/QUOTE

..laat ook maar,het boek is gesloten. Stop er mee.

Sorry hoor maar ik snap je niet je vraagt om advies en nu krijg je advies maar wil je (tenminste zo lijkt het) niemand geloven!
De meeste van ons kennen het probleem (althans ik wel) en ik kan je vertellen dat je die JP8000 NIET weg moet doen daar krijg je ECHT spijt van!

De klanken van de RM1x zijn idd niet om over naar huis te schrijven,
(er zitten bij mij zelfs geen audiokabels meer in)
maar als sequencer valt hij best wel mee.

Als je nog een goedkope synth zoekt om wat tranceklanken uit te halen
you ik zeker eens kijken naar de Evolver of naar de Nord Micro Modular.

Of misschien een effectenbakje voor wat delays/flangers/phasers.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Toevoegen...een goede mixer misschien?

heb op dit moment nog een oude analoge mixer de ross minimix 16:2

aan wat voor mixer denk jij Bambam,beetje redelijk geprijsd,een ub2442fx mischien?

Het is al vaker gezegd maar muziek maak je nog altijd zelf en dan is je apparatuur een hulpmiddel.
En misschien dat je gewoon even een 'crea dipje' hebt zoals iedereen heeft of dat je je draai nog niet gevonden hebt.

Soms is het gewoon doorploegen en dan komt er nog niets. Maar het is wel verstandig om er mee bezig te blijven zodat je in iedergeval de bodem van elk apparaat kent. Want dan pas mag je hem van mij weg doen, en eerder niet. ;)

Zoek wat liedjes op of midi files of ga iets remixen wat je een gaaf nummer vind. Ja zelfs gewoon met de radio (of mp3) meejengelen kan al werken.

Megazonde om op te geven hoor. ;)

hoelang ben je nu bezig? reken toch op minstens 2 jaar aanmodderen voordat je muziek een beetje klinkt als wat je in de clubs en op de radio hoort...dat is helaas niet anders, probeer het gewoon leuk te houden, dan blijf je leren en beter worden.... misschien kan je nog wel een goede effect-module toevoegen, voor trance is een zooi reverb vaak wel prettig geloof ik...maar met wat je allemaal hebt moet je echt alles kunnen doen..sterker nog: je zou op de Rm1x gewoon al een kneiter van een track kunnen maken...dat ie misschien niet super klinkt maakt niet uit, het gaat om de song...vervang daarna de drums met geluiden uit je sampler en de leads ed met de JP8000 en/of sampler....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
hoelang ben je nu bezig? reken toch op minstens 2 jaar aanmodderen voordat je muziek een beetje klinkt als wat je in de clubs en op de radio hoort...dat is helaas niet anders, probeer het gewoon leuk te houden, dan blijf je leren en beter worden.... misschien kan je nog wel een goede effect-module toevoegen, voor trance is een zooi reverb vaak wel prettig geloof ik...maar met wat je allemaal hebt moet je echt alles kunnen doen..sterker nog: je zou op de Rm1x gewoon al een kneiter van een track kunnen maken...dat ie misschien niet super klinkt maakt niet uit, het gaat om de song...vervang daarna de drums met geluiden uit je sampler en de leads ed met de JP8000 en/of sampler....

die twee kleine trackjes van me kwamen,alleen uit een rm1x. Kan het nummer helaas niet uploaden omdat ik nog geen site heb.

Olaf
;)

Origineel geplaatst door fuse
Het is al vaker gezegd maar muziek maak je nog altijd zelf en dan is je apparatuur een hulpmiddel.
En misschien dat je gewoon even een 'crea dipje' hebt zoals iedereen heeft of dat je je draai nog niet gevonden hebt.

Soms is het gewoon doorploegen en dan komt er nog niets. Maar het is wel verstandig om er mee bezig te blijven zodat je in iedergeval de bodem van elk apparaat kent. Want dan pas mag je hem van mij weg doen, en eerder niet. ;)

Zoek wat liedjes op of midi files of ga iets remixen wat je een gaaf nummer vind. Ja zelfs gewoon met de radio (of mp3) meejengelen kan al werken.

Megazonde om op te geven hoor. ;)

Bedankt fuse!;) meer kan ik nie zeggen... Zal je raad opvolgen en gewoon maar weer op dezelfde weg veder gaan.

Bedankt Mensen.:)

Back