[moog] Animoog voor de iPad

Moog heeft weer een nieuwe app voor de iPad. Nu kost hij 0.79 cent.. dus wat let je zou ik zeggen.

attachment.php

Animoog is the first professional synthesizer designed for the iPad. Powered by Moog's new Anisotropic Synthesis Engine, Animoog captures the vast sonic vocabulary of Moog synthesizers and applies it to the moderntouch surface paradigm,
enabling any user to quickly sculpt incredibly fluid and dynamic sounds that live, breathe, and evolve as you play them.

Gebaseerd op de Anisotropic Synth Engine. Klinkt spannend, maar ik moet zeggen dat ik het meer buchla-achtig vind klinken.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me weer spannend.

http://www.moogmusic.com/products/apps/animoog

Attachments

• Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    310,4 KB · Bekeken: 197
ik denk dat een echte moog wel op 4 ipads past ...
een crumar spirit misschien wel op 6
weet alleen niet natuurlijk hoe sterk het glas is van de ipads en denk dat je de garantie ( van de ipad ) hiermee verspeeld.:engel:

Uhm.... koffie dan maar? :koffie: :peukie:
Al die opgekropte frustratie van de laatste vijf dagen moest er toch eens uit :P

ik denk dat een echte moog wel op 4 ipads past ...
Op die manier gaat het installeren i.i.g. stukken sneller :)

Maar goed, na nog enkele extra updateperikelen en omwegen is hij uiteindelijk geïnstalleerd geraakt. Op het eerste gezicht lijkt mij dit wel een fijne app voor ff tussendoor in de zetel. Urenlange sessies zoals met de Monotribe zie ik mij er niet direct mee doen, maar wie weet krijg ik het Animoog-virus nog te pakken...

Die orbits en pathways, samen met de Buchla-toetsen, zijn eens iets anders (en eigenlijk ook de reden waarom ik toehapte). De scales zijn ook zeer handig en de klank is wel ok. Morgen nog eens wat dieper uittesten...

Die Apps van Korg en nu Moog brengen zelfs mij aan het twijfelen misschien op termijn toch maar een iPad aan te schaffen. Voeg daar zo'n iRig aan toe en je bent een hele poos zoet.

dat het nieuw is is zeker.
of moog zich nou hiermee bezig moet houden , was de vraag.

Maarrr - Moog heeft meer mensen in dienst dan slechts 1 alleskunner. Bekijk het zo: Animoog heeft het Moog label er op, niet Arturia-licensed-by-Moog.

Als Moog hiermee meer mensen naar zich toe kan trekken die dan opeens ook eens naar Phatties en Voyagers gaan kijken is dat een prima zet. Het wil niet zeggen dat ze opeens niks meer aan hardware doen, of dat ze nu tijd zitten te verspillen aan software die beter aan hardware besteed kan worden; programmeren is andere koek dan solderen.

super dikke app, moog karakter zit zeker in de filters, erg originele UI en modulatie mogelijkheden, midi ondersteuning, en retegoedkoop. Ik zeg winnaar!

Back