[moog] Animoog voor de iPad

Moog heeft weer een nieuwe app voor de iPad. Nu kost hij 0.79 cent.. dus wat let je zou ik zeggen.

attachment.php

Animoog is the first professional synthesizer designed for the iPad. Powered by Moog's new Anisotropic Synthesis Engine, Animoog captures the vast sonic vocabulary of Moog synthesizers and applies it to the moderntouch surface paradigm,
enabling any user to quickly sculpt incredibly fluid and dynamic sounds that live, breathe, and evolve as you play them.

Gebaseerd op de Anisotropic Synth Engine. Klinkt spannend, maar ik moet zeggen dat ik het meer buchla-achtig vind klinken.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me weer spannend.

http://www.moogmusic.com/products/apps/animoog

Attachments

• Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    310,4 KB · Bekeken: 199
nou, wat ook een heel klein beetje vreemd is; dat zogenaamde analoog liefhebbenden, die dus normaal gesproken niet echt iets van softsynth moeten hebben, nu ineens wel met zo'n aaipad app lopen te strelen... nu kan het ineens wel...

maar enfin...
Ik deel de mening van dit artikel eigenlijk wel.
http://m.matrixsynth.com/2011/10/thoughts-on-ipad-as-synth-and.html

Het vervangt niets, maar het vult wel aan.

Ik heb mijn iPad niet als synth gekocht, maar voor 0.79 cent kan ik er wel leuk op de bank als synth mee spelen.. Dat is het zo'n beetje.

Vreemd eigenlijk waarom bedrijven als Korg en Moog wel die iPad trein pakken en niet de VSTi trein. Theoretisch gezien zou dat laatste beter qua geluid moeten zijn.

Denk ook niet dat het om de sound gaat, maar om de verkopen aan mensen die denken: goh voor 80 cent kan ik op de bank er lekker mee pielen....

Ik kan me best voorstellen dat moog geinteresseerd is in Ipad gebruik...en het lijkt mij ook best een leuke synth(ese)..heb alleen geen geld voor een Ipad.. (wel voor analoog :D)
Lijkt mij geweldig om naast mijn hardware set een ipad te hebben staan voor alle midi-controls.
Wat ik dan echter zou doen als ik moog was, is een dedicated midi2cv controller maken met touchpad :D waarvan je zelf dan de lay-out mag ontwerpen en hoe de verschillende controls met elkaar samen werken om een bepaalde output te genereren op de cv's.
In zo'n zin zie ik veel meer toekomst voor de Ipad in het analoge domein...

Misschien omdat een VSTi pretendeert "the real thing" te zijn voor professionele producers, terwijl een iPad app meer een soort speelgoedje is. Pretendeert wat minder. Toch veiliger voor een naam als Moog.

Wat ik dan echter zou doen als ik moog was, is een dedicated midi2cv controller maken met touchpad :D waarvan je zelf dan de lay-out mag ontwerpen en hoe de verschillende controls met elkaar samen werken om een bepaalde output te genereren op de cv's.
In zo'n zin zie ik veel meer toekomst voor de Ipad in het analoge domein...

Dat is er al lang.., zo stuur ik de CV inputs van mijn moogerfoogers aan.

Ik kan me best voorstellen dat moog geinteresseerd is in Ipad gebruik...en het lijkt mij ook best een leuke synth(ese)..heb alleen geen geld voor een Ipad.. (wel voor analoog :D).
Dat zou ook mijn idee zijn. Met een beetje onderhoud doet die analoge het over 20 jaar nog prima. Daar heb je dus lang plezier van. Moet ik van zo'n epad nog zien. :frons:
Voor de rest ziet het er leuk uit. Anisotropisch doet vermoeden dat het iets met beeldbewerking te maken heeft, of op eenzelfde mathematisch idee gestoeld is. (an = niet, iso = gelijk, tropisch = richting)

Apps maken is toch ook gewoon een marketing middel. Ik denk dat er best veel ontwikkeltijd in zoiets gaat zitten. Dat moet je er voor 99 cent wel veel van verkopen om winst te kunnen maken.

Lijk me leuk speelgoed maar ik ga er vooralsnog geen iPad voor kopen.

Vreemd eigenlijk waarom bedrijven als Korg en Moog wel die iPad trein pakken en niet de VSTi trein. Theoretisch gezien zou dat laatste beter qua geluid moeten zijn.

Wat denk je van Apple :)

Dat is bijna met alles zo waarom heeft ABN AMRO nog geen APP gebracht voor Windows Mobile en wel voor Apple? Ik snap niet hoe Apple dit iedere keer voor elkaar krijgt.
Ik bedoel zo moeilijk is programmeren ook weer niet.

Whatever Apple MAC blijft een klote besturing systeem vergeleken met Windows 7.

Vindt het wel grappig hoor die app. Snap wel dat moog het doet, werkt erg goed voor naamsbekendheid. Maja heb geen ipad... Wacht eigenlijk op een poly moog...:)

En ach nog even over besturingsystemen... denk dat dat nogal supjectief ie he? (zie zoiezo nie in waarom ik er op reageer en waarom het hier genoemd word maar ach)

Hebben jullie daar er last van dat je op gegeven moment enkel nog Arabische muziek aan het creëren bent? :D

Wat denk je van Apple :)

Dat is bijna met alles zo waarom heeft ABN AMRO nog geen APP gebracht voor Windows Mobile en wel voor Apple? Ik snap niet hoe Apple dit iedere keer voor elkaar krijgt.
Ik bedoel zo moeilijk is programmeren ook weer niet.

Whatever Apple MAC blijft een klote besturing systeem vergeleken met Windows 7.

Je bedoelt OSX en doel je dan op Lion of Leopard? Trouwens hebben we het hier niet over IOS??

Whatever...
Er is verreweg niks beters (op dit moment) dan de operating systems van Apple voor de applicaties die de meesten van ons op hun devices gebruiken.

Het gaat er ook niet om dat een besturingssysteem alles maar moet hebben aan features maar wat echt belangrijk is is dat wat het kan ook optimaal werkt en gebruiksvriendelijk is. Uiteraard maakt Apple fouten en gaan ze soms hard op hun bek maar daarna zie je Apple terug komen met hardware/software die vervolgens de hele markt veranderen.

En als je dat niet gelooft verklaar me dan waarom van alle switchers die naar een Apple systeem verhuizen meer dan 90% een tevreden mac gebruiker blijft?
That my friend zijn de cijfers die echt tellen.
Maakt dat Apple perfect.... Absoluut niet.... Perfect bestaat niet :peukie:

Als je niet met Windows 7 uit de voeten kunt moet het wel heel toevallig zijn dat bij Mac OS X ineens wel alles klikt.....ik heb lang Macs gebruikt maar de tijd dat je echt een bijzondere computer koopt die ook echt jaren en jaren mee gaat is gewoon afgelopen.
Het is denk ik fout gegaan bij de G4....

Het grote probleem is juist de hoeveelheid apps en hardware voor Windows, en de vrijheid die ontwikkelaars ooit hadden. Koop je een goede Windows laptop van een degelijk merk en gebruik je alleen maar Microsoft software of software van vergelijkbare kwaliteit dan werkt het ook als een trein. Helaas zitten de meeste PC's gewoon vol met crapware die je al dan niet bewust zelf geinstalleerd hebt.

Erg leuke app. Trek open die knip en verbras eens 0,79 euro, daar hoef je echt over na te denken!

Ben ik de enige die €0,79 cent liever besteed aan eten en drinken bijvoorbeeld soep.

En hoe werkt zo'n synth nou in de praktijk? Iemand er al een track mee gemaakt?
Lijkt me allemaal zo omhandig als je een track wilt maken met een ipad erbij.. Of ligt dat aan mij?

Back