OS Upgrade Akai s3000xl probleempje

MdJ

Stamgast
Hey hey,

Ik ben bezig met het upgraden van operating system 1.02 naar 2.0... nu heb ik daar de file van de akai site voor gehaald, die op diskette laten self extracten, en in de Akai gestopt.

Nu laad ie het allemaal vlekkeloos en komt er mooi 2.0 te staan enz.

Alleen als ik m dan weer uit zet en aan zet... krijg ik gewoon weer operating system 1.02!

Wie kan mij helpen?

- Menno

Last edited by a moderator:
Je "flashed" het OS niet, maar de Akai laadt het even in ram om te gebruiken.
Zodra je OS2.0 hebt ingeladen moet je een zogenaamde bootfloppy aanmaken.

Je schrijft dan je systeem settings samen met het OS weg op een diskje en laat vervolgens
die floppy erin zitten terwijl de Akai voortaan opstart.

Iedere keer als nu je Akai opstart, wordt eerst het OS ingeladen.
Kortom, je "flashed" het OS niet, maar de Akai laadt het even in ram om te gebruiken.
Als je hem dus uitzet is ook je OS kwijt.....

AKai, let's make things better...

Menno,

als je een interne harddisk hebt, dan kun je het OS daar ook op saven, ik meen me vaag te herinneren dat mijn S3000xl dat kon.

Je boot de sampler met OS 2.0 floppy. Als je nu op de save knop drukt, dan kun je selecteren wat ie moet saven (PROGS+SAMPLES etc..) als je deze op operating system zet en je saved op de harddisk, dan boot ie als het goed is van harddisk de volgende keer, misschien dat het ook wil met een zipdrive, maar dat weet ik niet.

-C-

He, wat raar, kun je dat rom niet op een of andere manier flashen dan? Das nieuw voor me. Maar goed, misschien kun je es naar de importeur mailen of het mogelijk is om er een 2.0 rom in te zetten, en of zij die hebben.

Ik heb pas versie 2.0 bij de importeur besteld. Was het geklooi met die floppies helemaal zat!

Voor paar tientjes (dacht nog geen 35 euro) heb je een EPROM met versie 2.0 erop. Effe S3000XL openen, EPROM eruit, nieuwe erin en GAAAAAAAAN!!!!

Bel even met Peter v/d Lelie van Voermann op 033 461 2908. Zeg er duidelijk bij dat het voor een XL is en niet voor de oude 3000!!!! Zij zijn nog maar net importeur en nog niet zo thuis. Controleer de chip voor je hem plaatst!!!!

Volgens mij alleen wel een dure optie als je alleen je OS wil updaten.

Als ik mij niet vergis ben je dan al meer dan 100 euro kwijt voor zo'n module (meen ik mij te herinneren, kan het mis hebben).

Back