"analoge" Dancehall sounds (Under Mi Sleng Teng etc.)

bikkel

Everything is on the One
Ik ben al een hele tijd gefascineerd door die vroege electronische Dancehall sound, zoals Under Mi Sleng Teng of onderstaande track, wel bekend voor de meeste gamers: ;)

Ik weet dat Under Mi Sleng Teng een of andere cheap-ass Casio gebruikt voor de bassline, maar ik hoor bijvoorbeeld in die Errol Bellot track een hoop blip tjop psshhh geluiden met een lekker simpele sine/tri baslijn er onder met wat lullige chords en effectjes, ik vind dat echt helemaal geweldig met die zang er bij.

Moderne Dancehall of Reggae doet me meestal niet zo veel gek genoeg.

Nou vraag ik me af uit wat voor bakken ze die geluiden halen, ik denk dat ik wat Casio percussie-klikjes hoor, een of andere Simmons achtige bak met white of pink noise, maar verder?

Is het niet iets als dit?

Slechtste demo ooit, maar inderdaad zat ik zelf ook aan een Synare. Ze lijken alleen zo zeldzaam te zijn dat ik maar liever er niet te veel over praat hier :D

Ook de CASIO MT-40 is een bekende:

CASIO CZ-1000 hoor ik ook vaker....die kan denk ik ook wel van die droge digitale maar warme basslines maken.

Gaaf filmpje. Die gasten zetten met een kwart van de apparatuur die ik heb de helft van alle hits in elkaar. Lijkt me wel heel stoer om een keer echt iets met vocals te gaan doen, maar ik moet eerst maar weer eens een beetje productief worden.... :(

Back